100 vs 110
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
Regulamin forum
W tym dziale umieszczamy nowości sprzętowe, testy. Większość prezentowanego sprzętu jest z pierwszej ręki, tzn., że mieliśmy "namacalny" kontakt z produktem i staraliśmy się jak najbardziej rzetelnie go opisać i przedstawić. Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany umieszczeniem swojego produktu lub chociażby zdjęcia, proszę o kontakt na e-mail.
W tym dziale umieszczamy nowości sprzętowe, testy. Większość prezentowanego sprzętu jest z pierwszej ręki, tzn., że mieliśmy "namacalny" kontakt z produktem i staraliśmy się jak najbardziej rzetelnie go opisać i przedstawić. Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany umieszczeniem swojego produktu lub chociażby zdjęcia, proszę o kontakt na e-mail.
- Andrzej
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1724
- Rejestracja: pn marca 15, 2004 10:26
- Moje rolki: Szybsze ode mnie
- Lokalizacja: Poznań
Re: 100 vs 110
A co mam się opowiadać gdzie kiedy i co robie ?
- Marek
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 782
- Rejestracja: czw marca 17, 2005 9:31
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
Re: 100 vs 110
Nie wiedziałem ze takie testy to wielka tajemnica soryAndrzej pisze:A co mam się opowiadać gdzie kiedy i co robie ?
- Andrzej
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1724
- Rejestracja: pn marca 15, 2004 10:26
- Moje rolki: Szybsze ode mnie
- Lokalizacja: Poznań
Re: 100 vs 110
nie tajemnica tylko balkon mały.
Będzie nowy komplet to zaproszę cie na testy. Myslę że juz w weekend. Czuj się zaproszony
Będzie nowy komplet to zaproszę cie na testy. Myslę że juz w weekend. Czuj się zaproszony
- Marek
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 782
- Rejestracja: czw marca 17, 2005 9:31
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
Re: 100 vs 110
NIe nie za mały balkon i jeszcze cos sie dowiem nowegoAndrzej pisze:nie tajemnica tylko balkon mały.
Będzie nowy komplet to zaproszę cie na testy. Myslę że juz w weekend. Czuj się zaproszony
- Piotr B
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1839
- Rejestracja: czw listopada 18, 2004 8:00
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Dębno
Re: 100 vs 110
Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!bj43 pisze:To dobry pomysł. Szkoda, że do moich szyn nie mieszczą się kółka 110 mm, bo niewątpliwie bym to sprawdził. Ponadto sądzę, że przy dłuższej szynie i większych kółkach łatwiej byłoby pokonywać wyżłobienia w asfalcie zrobione przez ciężarówki (patrz avatar xspeedy). Nie byłem jeszcze w Berlinie na maratonie, czy cała trasa tak wygląda? Macie wypracowaną metodę jazdy wzdłuż asfaltowych kolein? Bardzo się z nimi męczyłem w Poznaniu i Krakowie. Byłem prawie pewien, że w Berlinie ich nie będzie.xspeedy pisze:jesli jestes pewien ze na 110mm jestes szybszy to wystartuj na nich na Berlin Marathon, tylko tak mozna stwierdzic realna roznice, 6km po prostej to fajna traska aby troche sie pobawic. Wyscig sie sklada z caglych sprintow, a w takich warunkach 100mm sie brdziej sprawdzaja. Po co komu sprzet ktory sie w warunkach wyscigow nie sprawdzaja? Ja wydaje tylko na to pienadze co mi pomaga byc szybszym.
Darek
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 100 vs 110
Za dużo filozofii. Technika, technika i jeszcze raz technika.
Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie. Ułożenie ciała, odepchnięcie - zupełnie inaczej i lepiej można się złożyć na niskim buciku. Nie wspominając o niskiej pozycji podczas jazdy. A że kostki się gną? To trzeba je wzmocnić i mieć dopasowane buciki.
Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie. Ułożenie ciała, odepchnięcie - zupełnie inaczej i lepiej można się złożyć na niskim buciku. Nie wspominając o niskiej pozycji podczas jazdy. A że kostki się gną? To trzeba je wzmocnić i mieć dopasowane buciki.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
- Posty: 492
- Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Kraków
Re: 100 vs 110
Dziękuję za wyjaśnienie.zico pisze:Za dużo filozofii. Technika, technika i jeszcze raz technika.
Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie. Ułożenie ciała, odepchnięcie - zupełnie inaczej i lepiej można się złożyć na niskim buciku. Nie wspominając o niskiej pozycji podczas jazdy. A że kostki się gną? To trzeba je wzmocnić i mieć dopasowane buciki.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- mrv
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
- Posty: 548
- Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
- Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
- Jeżdżę od: 20 gru 2009
Re: 100 vs 110
dobrze ze chodzi o torzico pisze: Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie.
a co z 100-100-110-110, 110-100-110-110 ?, tu zdaje sie jest tylko 2-4mm wyżej
Cadomotus 110-100-100-110 - środek ciężkości analogicznie jak 100-100-100-100
I co wreszcie z 3-punktowym sprzetem Bonta który przy kole 4x100mm daje 6-8mm niższe zawieszenie w porównaniu z tradycyjnym montażem ?
Wychoddzi na to że duże koło "Twój wróg" a założe się że znajdziemy przypadek wśród nas że ludzie jeżdżą na 100 zawieszonych wyżej niż dobre 110. Może należy rozważać całe rozwiązanie sprzętowe a nie tylko jego wycinek ?
EDIT: Wiekszy 10-15% ciężar rzecz oczywista, ale jak rozumiem główną wadą jest wyższe zawieszenie ?
-
- Pięciokółkowiec 84mm
- Posty: 214
- Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:38
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Duszniki Zdroj
Re: 100 vs 110
Prześledziłem temat i pozwolę sobie zacytować klasyka Panowie biorący udział w dyskusji...nie idźcie tą drogą!!!
110 mm to obecnie standard.Wszyscy seniorzy,85% kobiet i juniorów biorących udział w poważnym ściganiu używa tego rozmiaru.Jedynym istotnym problemem na "nie" jest podniesienie środka ciężkości.Dotyczy to jednak tylko zawwodników mających problemy ze stabilizacją w stawie skokowym.Stąd rozwiązanie-szyna Hi-Lo.Daje ona predkość 110 i wysokość nad podłożem zestawu 4x100 mm.Również pozwala na zachowanie długości 12,8",co ma znaczenie dla wielu zawodników.Zestaw 4x110 jest dostępny od długości 13,3".Oczywiście ,że 110 mm jest trudniejsze do rozpędzania,co w warunkach wyścigowych występuje ciągle.Stąd w pewnych-ciężkich warunkach(deszcz czy krótki 200 metrowy tor) zawodnicy jeżdzący na 110 używają często rozmiaru 100 lub 105 mm.Również w "periodach" ciężkiego treningu czy stanów przetrenowania bezpieczniej jest wrócić na 100 mm.
Ale generalnie na dziś nie ma odwrotu od 110 mm.Dla dobrze przygotowanego zawodnika zyski w predkości są oczywiste.
Jakie rady?
Nie masz mocy na 110 mm?Potrenuj.....
Witek
Na zdjęciu róźnica w wysokości zestawów 4x110,3x110,1x100 i 4x100(pierwszy z lewej)
http://2.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... vHiLo.jpgd
110 mm to obecnie standard.Wszyscy seniorzy,85% kobiet i juniorów biorących udział w poważnym ściganiu używa tego rozmiaru.Jedynym istotnym problemem na "nie" jest podniesienie środka ciężkości.Dotyczy to jednak tylko zawwodników mających problemy ze stabilizacją w stawie skokowym.Stąd rozwiązanie-szyna Hi-Lo.Daje ona predkość 110 i wysokość nad podłożem zestawu 4x100 mm.Również pozwala na zachowanie długości 12,8",co ma znaczenie dla wielu zawodników.Zestaw 4x110 jest dostępny od długości 13,3".Oczywiście ,że 110 mm jest trudniejsze do rozpędzania,co w warunkach wyścigowych występuje ciągle.Stąd w pewnych-ciężkich warunkach(deszcz czy krótki 200 metrowy tor) zawodnicy jeżdzący na 110 używają często rozmiaru 100 lub 105 mm.Również w "periodach" ciężkiego treningu czy stanów przetrenowania bezpieczniej jest wrócić na 100 mm.
Ale generalnie na dziś nie ma odwrotu od 110 mm.Dla dobrze przygotowanego zawodnika zyski w predkości są oczywiste.
Jakie rady?
Nie masz mocy na 110 mm?Potrenuj.....
Witek
Na zdjęciu róźnica w wysokości zestawów 4x110,3x110,1x100 i 4x100(pierwszy z lewej)
http://2.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... vHiLo.jpgd
Re: 100 vs 110
@Piotr B
Szyny tramwajowe, katastrofalny odcinek finiszowy... beznadziejna organizacja i odczucie ze tak naprawde rolki sa tylko tolerowane...
Darek
Sorry, ale to chyba zart, Berlin ma jedne z naszybszych tras. Bylem w Poznaniu w 2007, tak naprawde to bylem moco rozczarowany i nie tylko ja z naszej grupy.Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!
Szyny tramwajowe, katastrofalny odcinek finiszowy... beznadziejna organizacja i odczucie ze tak naprawde rolki sa tylko tolerowane...
Darek
- mrv
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
- Posty: 548
- Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
- Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
- Jeżdżę od: 20 gru 2009
Re: 100 vs 110
xspeedy pisze:@Piotr B
Sorry, ale to chyba zart, Berlin ma jedne z naszybszych tras. Bylem w Poznaniu w 2007, tak naprawde to bylem moco rozczarowany i nie tylko ja z naszej grupy.Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!
Szyny tramwajowe, katastrofalny odcinek finiszowy... beznadziejna organizacja i odczucie ze tak naprawde rolki sa tylko tolerowane...
Darek
Porównujmy Berlin z najlepszym maratonem w Polsce czyli Osiecznicą. Berlin wypada wtedy blado.
Chad pociagnalby tam poniżej 1h
- mrv
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
- Posty: 548
- Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
- Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
- Jeżdżę od: 20 gru 2009
Re: 100 vs 110
To zdjecie jest rownież ciekawe:
http://3.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... egory3.jpg
Mistrz Swiata w sprincie 200m, Gregorio Duggento
110-100-110-110
http://3.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... egory3.jpg
Mistrz Swiata w sprincie 200m, Gregorio Duggento
110-100-110-110
Re: 100 vs 110
@mrv
dyskusja troche nie na temat ale odpowiem zgodze sie w pelni ze Osiecznica to fajny maly wyscig, bylem w tym roku pierwszy raz i bardzo mi sie podobalo. Berlin jednak to calkiem inny kaliber, to najwazniejszy event roku, przypomne tylko ze przyjezdzaja najlepsi ludzie z niemal calego swiata, organizacja, oprawa i sa naprawde b. dobre. Rolki maja swuj specjalny dzien! Transmisja Live w niemieckiej TV! Mozna lepiej propagowac nasz sport? Mysle ze nie da sie tego porownywac z Osiecznica.
Darek
dyskusja troche nie na temat ale odpowiem zgodze sie w pelni ze Osiecznica to fajny maly wyscig, bylem w tym roku pierwszy raz i bardzo mi sie podobalo. Berlin jednak to calkiem inny kaliber, to najwazniejszy event roku, przypomne tylko ze przyjezdzaja najlepsi ludzie z niemal calego swiata, organizacja, oprawa i sa naprawde b. dobre. Rolki maja swuj specjalny dzien! Transmisja Live w niemieckiej TV! Mozna lepiej propagowac nasz sport? Mysle ze nie da sie tego porownywac z Osiecznica.
Darek
- bayya
- Szybszy niż Chuck Norris na 4x110mm
- Posty: 632
- Rejestracja: pn kwietnia 16, 2007 11:38
- Moje rolki: Simmons Racing Tarrega 4x100
- Jeżdżę od: 01 kwie 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 100 vs 110
Myślę, że właśnie na tym polega propagowanie wrotkarstwa, aby pokazać się choćby małą grupą w wielu miejscach, jak np. w Osiecznicy i pokazać ludziom w każdym zakątku Polski/ świata czym jest wrotkarstwo, a nie tylko w Berlinie gdzie co druga osoba i tak na rolkach jeździ, lub regularnie widuje trenujących rolkarzyxspeedy pisze:@mrv
dyskusja troche nie na temat ale odpowiem zgodze sie w pelni ze Osiecznica to fajny maly wyscig, bylem w tym roku pierwszy raz i bardzo mi sie podobalo. Berlin jednak to calkiem inny kaliber, to najwazniejszy event roku, przypomne tylko ze przyjezdzaja najlepsi ludzie z niemal calego swiata, organizacja, oprawa i sa naprawde b. dobre. Rolki maja swuj specjalny dzien! Transmisja Live w niemieckiej TV! Mozna lepiej propagowac nasz sport? Mysle ze nie da sie tego porownywac z Osiecznica.
Darek
Myślę, że to czy na wyścig przyjeżdża światowa czołówka i w jakiej ilości nie ma totalnie znaczenia w propagowaniu wrotkarstwa... bardziej liczy się to żeby pokazać się ludziom, którzy o tym sporcie nie mają jeszcze wyrobionego zdania i zachęcić ich do czynnego spędzania wolnego czasu np. na rolkach bo w końcu wrotkarstwo póki co jest sportem rozkręcanym głównie przez rekreacyjnych/fitness'owych rolkarzy i póki co większość zawodów w Polsce i na świecie obstawionych jest właśnie przez nich... prawdziwych zawodowców jest tylko garstka w porównaniu z resztą
P.S. W Osiecznicy rolki też miały swój specjalny dzień Była to impreza zorganizowana przez rolkarzy i dla rolkarzy. Nie byliśmy jak to zwykle bywa w cieniu biegaczy i dodatkiem do nich
A żeby nie było, że piszę nie na temat, to dorzucę też coś od siebie... W tym sezonie przerzuciłam się na większe kółka (w prawdzie nie 110 ale 100) ale i tak różnica była dość znacznie odczuwalna i to na korzyść Ku mojemu zdziwieniu jest mi łatwiej jechać i dużo mniej się męczę. Problemem są jak zwykle górki bądź jazda pod wiatr i w deszczu, kiedy to trzeba się namachać by utrzymać prędkość. Ale na prostej płaskiej trasie jest dużo łatwiej utrzymać raz osiągniętą prędkość
- Andrzej
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1724
- Rejestracja: pn marca 15, 2004 10:26
- Moje rolki: Szybsze ode mnie
- Lokalizacja: Poznań
Re: 100 vs 110
Nareszcie. Witek Bardzo dziękuje.Głos rozsądku zawsze cieszy.witomazur pisze:Prześledziłem temat i pozwolę sobie zacytować klasyka Panowie biorący udział w dyskusji...nie idźcie tą drogą!!!
110 mm to obecnie standard.Wszyscy seniorzy,85% kobiet i juniorów biorących udział w poważnym ściganiu używa tego rozmiaru.Jedynym istotnym problemem na "nie" jest podniesienie środka ciężkości.Dotyczy to jednak tylko zawwodników mających problemy ze stabilizacją w stawie skokowym.Stąd rozwiązanie-szyna Hi-Lo.Daje ona predkość 110 i wysokość nad podłożem zestawu 4x100 mm.Również pozwala na zachowanie długości 12,8",co ma znaczenie dla wielu zawodników.Zestaw 4x110 jest dostępny od długości 13,3".Oczywiście ,że 110 mm jest trudniejsze do rozpędzania,co w warunkach wyścigowych występuje ciągle.Stąd w pewnych-ciężkich warunkach(deszcz czy krótki 200 metrowy tor) zawodnicy jeżdzący na 110 używają często rozmiaru 100 lub 105 mm.Również w "periodach" ciężkiego treningu czy stanów przetrenowania bezpieczniej jest wrócić na 100 mm.
Ale generalnie na dziś nie ma odwrotu od 110 mm.Dla dobrze przygotowanego zawodnika zyski w predkości są oczywiste.
Jakie rady?
Nie masz mocy na 110 mm?Potrenuj.....
Witek
Na zdjęciu róźnica w wysokości zestawów 4x110,3x110,1x100 i 4x100(pierwszy z lewej)
http://2.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... vHiLo.jpgd