Płoza winna być ustawiona w taki sposób, aby tzw. punkt ciężkości, zarówno dla tylnej jak i przedniej części rolek, wypadał dokładnie na osi płozy. W tym celu większość płóz ma otwory mocowania do buta tak skonstruowane, że można je (po poluzowaniu śrub) przesuwać poprzecznie do osi i w ten sposób dostosować rolki do cech użytkownika.patin pisze: czesc wszystkim dawno mnie tu nie bylo mam do was pytanko otoz jak jezdze na rolkach zauwazylam ze rolki gna mi sie do wewnatrz nie wiem czym to jest spowodowane moze ktos mial taki problem i wie jak temu zaradzic bede wdzieczna za wszystkie rady pozdrawiam
W tym przypadku radziłbym przesunąć płozy nieco w kierunku kostek wewnętrznych i przy niezawiązanych sznurówkach sprawdzić, czy but ma jeszcze tendencję do przechylania się w bok. Spróbuj przenieść ciężar całego ciała na jedną rolkę. Powinnaś być w stanie swobodnie ustać na niezawiązanej rolce bez odczuwalnego wrażenia, że but się przechyla. Jeśli tak nie jest, to poprawiaj ustawienia płóz aż do skutku. Jeśli nie masz takiej regulacji lub jeśli but uległ trwałej deformacji wskutek złego ustawienia płozy - to masz problem.
Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy - zużywanie się kółek. Jeśli ktoś nie stosuje metody zamiany kółek miejscami dla ich równomiernego zużywania się, to przy ścieraniu się kółek z jednej tylko strony (na ogół wewnętrznej) dochodzi do przesuwania punktu styku kółek z jezdnią w stosunku do osi płozy właśnie na zewnątrz. W konsekwencji powoduje to załamywanie się buta w kierunku wewnętrznych kostek, czyli tak, jak to opisuje 'patin'.