Kilka pytań nowicjusza o sprzęt
: pn maja 09, 2011 9:04
Witam serdecznie! Jestem od kilku lat fanem szybkiej jazdy na rolkach (Fila FM 100 to mój sprzęt :-/). Chciałbym odłożyć sobie parę groszy i kupić fajny składany komplet. Fila FM 100 niestety bardzo szybko mnie rozczarowała.
- Jak rozróżnić która szyna posiada tulejki a która jednostronne wkrętki? nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Bardzo bardzo zawiodłem się na "wkrętkach" (takich jak w moim modelu), wkręcanych w szynę (po jakimś czasie musiałem dokręcić zewnętrzne tulejki i miałem kłopoty z dopasowaniem).
- Co to jest 'tulejka'? Co to jest 'ośka' lub 'oś' ? Jak fachowo nazywają się 'wkrętki' które posiadam w chwili obecnej? NIGDY WIĘCEJ nie chcę na nie trafić, wolę dwustronne zakręcenie lub śrubkę wkręcaną w 'tulejkę' ? (nie wiem jak to nazwać...) wszystko nazywa się 'śruba' a ja muszę umieć rozróżnić które używane są w konkretnych szynach... (przy czym wielkości otworów są w szynie różne)... czym jest 'tulejka dystansowa' ?
- jak rozróżnić który but pasuję do której szyny? interesują mnie buty poniżej kostki, wysokiej jakości (- co nie znaczy najlepsze), podobnie jeśli chodzi o szynę: 4x110mm
- łożyska... czy warto inwestować w bardzo bardzo drogie łożyska? nie jeżdżę wiele, myślę że fajnym rozwiązaniem byłaby 'częsta' wymiana łożysk średniej jakości.
- w jaki smar zainwestować i jakiego rodzaju 'chemii' unikać? wolałbym 'oliwkę' ? i nosić ją ze sobą w plecaku (żeby je spryskać? nasmarować?) niż smar, bo zależy mi na prędkości.
- kółka: jak wpływa na jazdę zestaw 3x110 + 1x100 ? i inne tego rodzaju z drugim kółkiem ciut mniejszym? czy takie rozwiązanie jest 'lepsze' od 4x110? uzyskam większą sterowność?
przepraszam za wszechobecny chaos w moim poście i bardzo bardzo proszę o pomoc, NIGDZIE nie mogę znaleźć odpowiedzi, myślę że to najlepsze miejsce.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
- Jak rozróżnić która szyna posiada tulejki a która jednostronne wkrętki? nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Bardzo bardzo zawiodłem się na "wkrętkach" (takich jak w moim modelu), wkręcanych w szynę (po jakimś czasie musiałem dokręcić zewnętrzne tulejki i miałem kłopoty z dopasowaniem).
- Co to jest 'tulejka'? Co to jest 'ośka' lub 'oś' ? Jak fachowo nazywają się 'wkrętki' które posiadam w chwili obecnej? NIGDY WIĘCEJ nie chcę na nie trafić, wolę dwustronne zakręcenie lub śrubkę wkręcaną w 'tulejkę' ? (nie wiem jak to nazwać...) wszystko nazywa się 'śruba' a ja muszę umieć rozróżnić które używane są w konkretnych szynach... (przy czym wielkości otworów są w szynie różne)... czym jest 'tulejka dystansowa' ?
- jak rozróżnić który but pasuję do której szyny? interesują mnie buty poniżej kostki, wysokiej jakości (- co nie znaczy najlepsze), podobnie jeśli chodzi o szynę: 4x110mm
- łożyska... czy warto inwestować w bardzo bardzo drogie łożyska? nie jeżdżę wiele, myślę że fajnym rozwiązaniem byłaby 'częsta' wymiana łożysk średniej jakości.
- w jaki smar zainwestować i jakiego rodzaju 'chemii' unikać? wolałbym 'oliwkę' ? i nosić ją ze sobą w plecaku (żeby je spryskać? nasmarować?) niż smar, bo zależy mi na prędkości.
- kółka: jak wpływa na jazdę zestaw 3x110 + 1x100 ? i inne tego rodzaju z drugim kółkiem ciut mniejszym? czy takie rozwiązanie jest 'lepsze' od 4x110? uzyskam większą sterowność?
przepraszam za wszechobecny chaos w moim poście i bardzo bardzo proszę o pomoc, NIGDZIE nie mogę znaleźć odpowiedzi, myślę że to najlepsze miejsce.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi