Termoformowanie Powerslide C8
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
-
- Ścigant 4x110mm
- Posty: 388
- Rejestracja: wt kwietnia 20, 2010 1:41
- Moje rolki: SR Tempest, Twister 243
- Jeżdżę od: 02 sty 2001
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Żeby móc jeździć na 4x110 trzeba mieć bardzo dużo siły i bardzo dobrą technikę. Na 90 zwolnisz to momentalnie możesz przyśpieszyć. Na 110 jak zwolnisz to bardzo ciężko się z powrotem napędzić. Dlatego jak nie jesteś w stanie cisnąć co najmniej pół godziny nie schodząc poniżej 30km/h to znaczy że 4x110 to zdecydowanie nie dla Ciebie. Może żeby było bardziej jasne to określ się dlaczego zamierzasz wejść w taką konfigurację. Jak chcesz jezdzić fitness to pojedziesz wolniej niż na sebach, jak chcesz się ścigać na zawodach to pojedziesz wolniej niż na 4x90 (na niskim bucie) ale pod warunkiem że jesteś w stanie zrobić maraton poniżej 1.30min.
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Dobre, to nie znaczy 4x110. Sprzęt się dobiera indywidualnie, a nie hasłami, które są po prostu marketingiem.
Staw skokowy musi być bardzo silny, żeby utrzymać dobrą technikę odepchnięcia, mając stopy ponad 11cm nad ziemią. Na staw skokowy działa wtedy bardzo duża siła i przez to bardzo szybko on się męczy. Jak się męczy, no to za nic nie będziemy w stanie utrzymać prawidłowej techniki odepchnięcia. Nawet but nam nie pomoże, choć faktycznie C8 w takim wypadku jest chyba najlepszym rozwiązaniem, jednak może on nie rozwiązać problemu czysto fizycznego - duża dźwignia działająca na nasze nogi i staw skokowy wynikająca właśnie z wysokiej szyny 4x110mm. Dlatego wymyślili szyny hybrydowe, jak np. 3x110 1x100, które są o wiele lepszym rozwiązaniem, szczególnie dla osób z małą stopą czy kobiet, a nawet mężczyzn.
Staw skokowy musi być bardzo silny, żeby utrzymać dobrą technikę odepchnięcia, mając stopy ponad 11cm nad ziemią. Na staw skokowy działa wtedy bardzo duża siła i przez to bardzo szybko on się męczy. Jak się męczy, no to za nic nie będziemy w stanie utrzymać prawidłowej techniki odepchnięcia. Nawet but nam nie pomoże, choć faktycznie C8 w takim wypadku jest chyba najlepszym rozwiązaniem, jednak może on nie rozwiązać problemu czysto fizycznego - duża dźwignia działająca na nasze nogi i staw skokowy wynikająca właśnie z wysokiej szyny 4x110mm. Dlatego wymyślili szyny hybrydowe, jak np. 3x110 1x100, które są o wiele lepszym rozwiązaniem, szczególnie dla osób z małą stopą czy kobiet, a nawet mężczyzn.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz czerwca 10, 2012 8:22
- Moje rolki: Seba GT90,Phuzion IV pure, C8
- Jeżdżę od: 10 maja 2012
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Witam ponownie Kolegow
Co do "umiejetnosci" utrzymywania sztywnej kostki i stawu skokowego to kobiety, uczone bedac nastolatkami, chodzimy i na wyzszych obcasach
Jezdze kilka razy w tygodniu i przynajmniej dwa z nich spedzam w parku, gdzie po prostu robie kilometry. Na "robieniu kilometrow" poswiecam srednio 3 godziny i wiecej. W innym poscie, gdzie mowilam o tym, ze nauczylam sie jezdzic na 90mm, mowili Panstwo, ze na 90 nie da sie nauczyc...a jednak dalo sie. Sport uprawiam dla siebie i niekoniecznie musze startowac w maratonach, zeby miec pretekst do kupienia sobie 110. Jezdze po wiejskich drogach z muzyka na uszach i sprawia mi to, po prostu, przyjemnosc. Kupuje rolki z zamiarem dobrej zabawy przy wyzszych predkosciach.
Kathy
Szanowni Koledzy,
Buty dzisiaj dotarly i po przejechaniu 30km mysle, ze glowny watek stal sie w tym przypadku bez sensu. But lezy doskonale i nigdzie nie uwiera, pieta jest na swoim miejscu i nie podnosi sie. Co do sily dokrecenia sruby miedzy szyna a butem to po prostu dokrecilem tak mocno jak sie dalo kluczykiem, ktory dal w zestawie PS.
Proba mocniejszego dokrecenia zakonczyla by sie zlamaniem kluczyka.
Co do ostatnich postow to mam duzy problem ze zrozumieniem. Moje Seby GT90 waza 2kg kazdy i wyposazone w kola Matter G13 90mm mozna na nich osiagnac juz stosunkowo wysokie predkosci. Powerslide C8 sa duzo lzejsze i dzieki temu odczulem wyrazna ulge. Na dzien dzisiejszy, najwieksza roznice, ktora widze to ograniczone mozliwosci manewrowania tymi rolkami. No coz, cos za coc. Mysle, ze moja technika tez nie jest taka tragiczna i nie mialem problemu z przyspieszaniem. Co do zestawow na przyklad 3x110 1x100 to wydaja mi sie calkiem bezsensowne. Zostaly wymyslone, zeby but pod najnizszym miejscem mial male kolko i blizej ziemi. Z drugiej strony rozklad sil dynamicznych dzialajacych na szyne jest duzo bardziej niekozystny.
Pozdrawiam,
Co do "umiejetnosci" utrzymywania sztywnej kostki i stawu skokowego to kobiety, uczone bedac nastolatkami, chodzimy i na wyzszych obcasach
Jezdze kilka razy w tygodniu i przynajmniej dwa z nich spedzam w parku, gdzie po prostu robie kilometry. Na "robieniu kilometrow" poswiecam srednio 3 godziny i wiecej. W innym poscie, gdzie mowilam o tym, ze nauczylam sie jezdzic na 90mm, mowili Panstwo, ze na 90 nie da sie nauczyc...a jednak dalo sie. Sport uprawiam dla siebie i niekoniecznie musze startowac w maratonach, zeby miec pretekst do kupienia sobie 110. Jezdze po wiejskich drogach z muzyka na uszach i sprawia mi to, po prostu, przyjemnosc. Kupuje rolki z zamiarem dobrej zabawy przy wyzszych predkosciach.
Kathy
Szanowni Koledzy,
Buty dzisiaj dotarly i po przejechaniu 30km mysle, ze glowny watek stal sie w tym przypadku bez sensu. But lezy doskonale i nigdzie nie uwiera, pieta jest na swoim miejscu i nie podnosi sie. Co do sily dokrecenia sruby miedzy szyna a butem to po prostu dokrecilem tak mocno jak sie dalo kluczykiem, ktory dal w zestawie PS.
Proba mocniejszego dokrecenia zakonczyla by sie zlamaniem kluczyka.
Co do ostatnich postow to mam duzy problem ze zrozumieniem. Moje Seby GT90 waza 2kg kazdy i wyposazone w kola Matter G13 90mm mozna na nich osiagnac juz stosunkowo wysokie predkosci. Powerslide C8 sa duzo lzejsze i dzieki temu odczulem wyrazna ulge. Na dzien dzisiejszy, najwieksza roznice, ktora widze to ograniczone mozliwosci manewrowania tymi rolkami. No coz, cos za coc. Mysle, ze moja technika tez nie jest taka tragiczna i nie mialem problemu z przyspieszaniem. Co do zestawow na przyklad 3x110 1x100 to wydaja mi sie calkiem bezsensowne. Zostaly wymyslone, zeby but pod najnizszym miejscem mial male kolko i blizej ziemi. Z drugiej strony rozklad sil dynamicznych dzialajacych na szyne jest duzo bardziej niekozystny.
Pozdrawiam,
- Doody
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 980
- Rejestracja: ndz maja 15, 2011 7:59
- Moje rolki: SEBA FR2 + HC / PS R4
- Jeżdżę od: 01 maja 1993
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Ech ...Widzę że zostałem źle zrozumiany z moim "...czy warto?!"
Bynajmniej nie chodziło mi o to, że jeśli nie wygrywasz maratonów i nie ścigasz się o podium, to nie zasługujesz na dobry sprzęt. Trzeba sobie tylko uzmysłowić że nie zawsze dla nas amatorów jest najlepsze to, co dla zawodowców którzy trenują po kilka godzin dziennie i mają ze stali uda oraz mięśnie odpowiedzialne za stabilizację stawu skokowego.
Tak jak napisał Zico, druga w Pucharze Świata - Aleksandra Goss nie jeździ na zestawie 4x110. Czy dlatego że nie zasługuje na 4x110 bo była druga, a nie pierwsza? Nie - dlatego że czasem większe koła nie rekompensują straty wynikającej z wyżej położonego środka ciężkości.
PS
A i niestety nie mogę odnaleźć tematu w którym ktoś podobno mówił Wam że nie da się nauczyć jeździć na kołach 90mm. Ale jeśli mogę to się wypowiem: oczywiście można się nauczyć jeździć od razu na kołach 90mm, a nawet na 100mm ale jest to po prosu trudniejsze i nie sprzyja dobrym nawykom w odniesieniu do techniki jazdy. I myślę że ten ktoś jeśli odpowiadał profesjonalnie, to wypowiadał się bardziej w tym tonie.
Bynajmniej nie chodziło mi o to, że jeśli nie wygrywasz maratonów i nie ścigasz się o podium, to nie zasługujesz na dobry sprzęt. Trzeba sobie tylko uzmysłowić że nie zawsze dla nas amatorów jest najlepsze to, co dla zawodowców którzy trenują po kilka godzin dziennie i mają ze stali uda oraz mięśnie odpowiedzialne za stabilizację stawu skokowego.
Tak jak napisał Zico, druga w Pucharze Świata - Aleksandra Goss nie jeździ na zestawie 4x110. Czy dlatego że nie zasługuje na 4x110 bo była druga, a nie pierwsza? Nie - dlatego że czasem większe koła nie rekompensują straty wynikającej z wyżej położonego środka ciężkości.
A możesz bardziej szczegółowo określić na czym polega niekorzystny rozkład sił przy szynach hybrydowych?Kathy pisze: Z drugiej strony rozklad sil dynamicznych dzialajacych na szyne jest duzo bardziej niekozystny.
PS
A i niestety nie mogę odnaleźć tematu w którym ktoś podobno mówił Wam że nie da się nauczyć jeździć na kołach 90mm. Ale jeśli mogę to się wypowiem: oczywiście można się nauczyć jeździć od razu na kołach 90mm, a nawet na 100mm ale jest to po prosu trudniejsze i nie sprzyja dobrym nawykom w odniesieniu do techniki jazdy. I myślę że ten ktoś jeśli odpowiadał profesjonalnie, to wypowiadał się bardziej w tym tonie.
Znam z autopsji: BAUER FX3, Rollerblade Super Stradablade, ROCES ROME FCO, ROCES M12, Fila Primo Wave, Powerslide R4, Rollerblade Racemachine, Powerslide Phuzion Urban 11, SEBA FR2, Powerslide R4
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Też chętnie wysłucham sobie o niekorzystnym rozkładzie sił na szynie 3x110 1x100, proszę o wyjaśnienie.
Z doświadczenia wiem, że wiele osób szybciej jeździ na hybrydach 3x110 1x100, niż na 4x110, więc nie wiem gdzie tkwi haczyk, że hybrydy nie działają.
I tak na domknięcie tematu chciałbym się bardzo dowiedzieć o czasach jakie uzyskiwała na poprzednich rolkach i jaki czas uzyska na konfiguracji 4x110 właśnie na maratonie.
Z doświadczenia wiem, że wiele osób szybciej jeździ na hybrydach 3x110 1x100, niż na 4x110, więc nie wiem gdzie tkwi haczyk, że hybrydy nie działają.
I tak na domknięcie tematu chciałbym się bardzo dowiedzieć o czasach jakie uzyskiwała na poprzednich rolkach i jaki czas uzyska na konfiguracji 4x110 właśnie na maratonie.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Ścigant 4x110mm
- Posty: 388
- Rejestracja: wt kwietnia 20, 2010 1:41
- Moje rolki: SR Tempest, Twister 243
- Jeżdżę od: 02 sty 2001
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Mało tego. Niektórzy najlepsi w polsce zeszli z 4x110 na 3x110 1x100 żeby pojechać szybciej.zico pisze:wiele osób szybciej jeździ na hybrydach 3x110 1x100
Ostatnio zmieniony sob maja 11, 2013 9:50 przez waluś, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz czerwca 10, 2012 8:22
- Moje rolki: Seba GT90,Phuzion IV pure, C8
- Jeżdżę od: 10 maja 2012
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Witam,
Nie napisalem, ze szyny hybrydowe sa zle tylko, ze rozklad sil dynamicznych jest niekorzystny bo szyna nie jest symetryczna.
Nie wiem do jakiego stopnia jest to odczuwalne w rolkach. Naprezenia materialowe rozprowadzaja sie lepiej w konstrukcjach symetrycznych, bo dzialajace sily dziela sie rownomiernie. To samo w przypadku wibracji, konstrukcja symetryczna wibruje z jedna czestotliwoscia i jej harmonicznymi. Ale to tylko typowo inzynierski punkt widzenia i moze w rolkach nie ma znaczenia.
Panowie, w jednym z wczesniejszych postow napisano ze nie nalezy sie kierowac przecenami tylko kupowac sprzet najlepiej dobrany. Zgadzam sie. Wszystkie szyny byly przecenione rownierz te 3x110 1x100. Wybralem 4x110 bo wole sie raz nauczyc a porzadnie i na sprzecie moze na wyrost.
Z cala pewnoscia koledzy maja wieksze doswiadczenie w rolkarstwie niz ja i roznice w przyspieszeniach, o ktorych piszecie moze sa odczuwalne gdy startuje cala grupa w maratonie. Ja jezdze dla przyjemnosci i wlasnej satysfakcji. Dzisiejsza wycieczka na PS C8 byla dla mnie pozytywnym doswiadczeniem. Spodziewalem sie, ze bedzie duzo gorzej.
Nie napisalem, ze szyny hybrydowe sa zle tylko, ze rozklad sil dynamicznych jest niekorzystny bo szyna nie jest symetryczna.
Nie wiem do jakiego stopnia jest to odczuwalne w rolkach. Naprezenia materialowe rozprowadzaja sie lepiej w konstrukcjach symetrycznych, bo dzialajace sily dziela sie rownomiernie. To samo w przypadku wibracji, konstrukcja symetryczna wibruje z jedna czestotliwoscia i jej harmonicznymi. Ale to tylko typowo inzynierski punkt widzenia i moze w rolkach nie ma znaczenia.
Panowie, w jednym z wczesniejszych postow napisano ze nie nalezy sie kierowac przecenami tylko kupowac sprzet najlepiej dobrany. Zgadzam sie. Wszystkie szyny byly przecenione rownierz te 3x110 1x100. Wybralem 4x110 bo wole sie raz nauczyc a porzadnie i na sprzecie moze na wyrost.
Z cala pewnoscia koledzy maja wieksze doswiadczenie w rolkarstwie niz ja i roznice w przyspieszeniach, o ktorych piszecie moze sa odczuwalne gdy startuje cala grupa w maratonie. Ja jezdze dla przyjemnosci i wlasnej satysfakcji. Dzisiejsza wycieczka na PS C8 byla dla mnie pozytywnym doswiadczeniem. Spodziewalem sie, ze bedzie duzo gorzej.
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
A skąd wiesz, że 4x110 jest najlepszym wyborem? Bo nie wymyślili 4x150? Będę się czepiać, żeby inni sobie tego tematu nie wzięli za bardzo do serca, ponieważ nie ma tutaj z Waszej strony żadnych konkretnych danych, a w szczególności uzyskiwanych czasów na maratonie. Szyny 4x110mm są przeznaczone do ścigania, a nie do jazdy rekreacyjnej.
Dlatego w tym temacie proponuję nie wprowadzać w błąd, bo wiele osób może się przekonać do 4x110mm, a potem szybko zrazić.
Co do naprężeń - jakby to był most, to faktycznie byłoby źle. Jednak to jest wrotkarstwo i mamy wiele dowodów, że na konfiguracji 3x110mm 1x100mm wiele osób jeździ szybciej niż na 4x110.
Dlatego w tym temacie proponuję nie wprowadzać w błąd, bo wiele osób może się przekonać do 4x110mm, a potem szybko zrazić.
Co do naprężeń - jakby to był most, to faktycznie byłoby źle. Jednak to jest wrotkarstwo i mamy wiele dowodów, że na konfiguracji 3x110mm 1x100mm wiele osób jeździ szybciej niż na 4x110.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
- Doody
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 980
- Rejestracja: ndz maja 15, 2011 7:59
- Moje rolki: SEBA FR2 + HC / PS R4
- Jeżdżę od: 01 maja 1993
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Szyny które masz też nie są symetryczne nie zależnie od tego jakie masz, bo we wszystkich mocowanie tylne (do buta) jest trochę podniesione w stosunku do przedniego. Poza tym na pewno obniżenie środka ciężkości ma dużo większy wpływ na jazdę niż rozkład sił, a tym bardziej częstotliwości rezonansowe, te mogą mieć wpływ bardziej na wytrzymałość i zmęczenie materiału.
Cóż ... wybrałeś, kupiłeś i mnie pozostaje życzyć Ci wiele przyjemności z jazdy.
Najlepiej uczyć się zgodnie z metodologią: po kolei i na sprzęcie dobranym pod możliwości i indywidualne wymagania. Oczywiście nie mogę stwierdzić w 100% że 4x110 nie jest absolutnie dla Ciebie, bo się nie znamy, nie wiem jak jeździsz itd. Jednak na 99% jestem przekonany, że już nawet hybryda 3x110 1x100 była by bardziej odpowiednia.Kathy pisze:Wybralem 4x110 bo wole sie raz nauczyc a porzadnie i na sprzecie moze na wyrost.
Cóż ... wybrałeś, kupiłeś i mnie pozostaje życzyć Ci wiele przyjemności z jazdy.
Znam z autopsji: BAUER FX3, Rollerblade Super Stradablade, ROCES ROME FCO, ROCES M12, Fila Primo Wave, Powerslide R4, Rollerblade Racemachine, Powerslide Phuzion Urban 11, SEBA FR2, Powerslide R4
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz czerwca 10, 2012 8:22
- Moje rolki: Seba GT90,Phuzion IV pure, C8
- Jeżdżę od: 10 maja 2012
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Witam ponownie,
"Zico" napisal ze bedzie sie czepiac ale z drugiej strony napisal ze mnie nie zna i nie wie co dla mnie najlepsze. A ja juz wiem czemu tak sie czepia. Odwiedzilem sklep Zicoracing i najwiecej w sprzedarzy oferuje wlasnie szyn hybrydowych. Co za zbieg okolicznosci.
Pozdrawiam,
Ps. Te same zasady konstrukcyjne obejmuja wszystkie konstrukcje od mostu po rolki tylko skala wielkosci sie zmienia.
"Zico" napisal ze bedzie sie czepiac ale z drugiej strony napisal ze mnie nie zna i nie wie co dla mnie najlepsze. A ja juz wiem czemu tak sie czepia. Odwiedzilem sklep Zicoracing i najwiecej w sprzedarzy oferuje wlasnie szyn hybrydowych. Co za zbieg okolicznosci.
Pozdrawiam,
Ps. Te same zasady konstrukcyjne obejmuja wszystkie konstrukcje od mostu po rolki tylko skala wielkosci sie zmienia.
-
- Ścigant 4x110mm
- Posty: 388
- Rejestracja: wt kwietnia 20, 2010 1:41
- Moje rolki: SR Tempest, Twister 243
- Jeżdżę od: 02 sty 2001
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termoformowanie Powerslide C8
A nie przyszło Ci do głowy że ma najwięcej bo najlepiej schodzą?Kathy pisze:Odwiedzilem sklep Zicoracing i najwiecej w sprzedarzy oferuje wlasnie szyn hybrydowych. Co za zbieg okolicznosci.
To już nie rozumiem w ogóle Twojego rozumowania. Przecież im większe kółka tym większy moment obrotowy działa na staw skokowy. Więc trzeba przyłożyć więcej siły żeby stopa się nie chwiała i technika odbicia była zachowana. Schodząc o 1cm obniżamy moment. Druga sprawa. To że but Ci pasuje to bardziej świadczy że masz więcej szczęścia niż rozumu, bo zostałeś wcześniej ostrzeżony że się nie kupuje bez przymierzania a mimo tego kupiłeś. Nie obrażaj się za ten agresywny ton ale mam wrażenie że nie potrafisz przyjąć krytyki. Pozdrawiam i mimo wszystko życzę przyjemności z jazdy.Kathy pisze:Te same zasady konstrukcyjne obejmuja wszystkie konstrukcje od mostu po rolki tylko skala wielkosci sie zmienia.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz czerwca 10, 2012 8:22
- Moje rolki: Seba GT90,Phuzion IV pure, C8
- Jeżdżę od: 10 maja 2012
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Witam ponownie,
Jezeli koledzy zwroca uwage to temat postu od poczatku byl o sprawe techniczna i o sprzecie. Pytalem o moment obrotowy dokrecenia sruby i termoformownie buta. To koledzy sami, bo chcieli, sprowadzili ten temat do rozmowy o moich umiejetnosciach. To Panstwo zamiast trzymac sie watku zaczeli, nie znajac mnie, poddawac krytyce moj wybor. Ja przeciez nikogo nie pytalem co mam kupic - sam sobie wybralem na co mialem ochote. Na szczescie mam kase (i to chyba swiadczy o tym, ze mam rozum) i jak but nie bedzie mi sie podobal to kupie innego. Po za tym od wczoraj czytam jeden po drugim posty i publikacje na tym forum. Z tego co widze to cale forum jest tendencyjne i podaje w kontynuacji przyklady.
Pierwszy watek:
Wagi kółek 110mm - małe porównanie
viewtopic.php?f=5&t=5548
Mamy tutaj w porownaniu wszystkie kolka i najlzejsze wazy:
"dMb Triumph 110mm, czerwone waga: 137,5 grama" a gdzie sa Matter Juice 110mm F1 z waga 136 gram? Sa za tanie czy za drogie? Czy nikt ich nie kupuje a moze na Matterach nie wygrywa sie zawodow?
Z drugiej strony jak z cala pewnoscia koledzy zdaja sobie prawe waga elektroniczna ma blad pomiaru i powtarzalosci pomiaru. Po za tym, zeby mozna byla nia cokolwiek zwazyc to musi byc kalibrowana przez odpowiedzia instytucje. Panstwo podaja za wiarygodne pomiary ktore moga byc obciazone duzym bledem.
Drugi watek:
Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie
viewtopic.php?f=5&t=5624
Mamy tutaj porownanie szyn do jazdy szybkiej.
Cytuje ZICO "Aluminium 7000 niby w technologii T6, choć w przypadku Rollerblade nie wierzę w to," oznacza to ze kolega wierzy w to w co chce wierzyc a raczej w to co ma w sprzedazy. Aluminium, zeby bylo tym co pisza to musi zostac sprzedane z certyfikatem o skladzie chemicznym stopu i dodatkach uszlachetniajacych. Tego rodzaju aluminium stosuje sie w przemysle lotniczym i wyroby poddaje sie przeswietleniowi tengenowskiemu w celu wykrycia mozliwych uszkodzen strukturanlych.
Kolega mierzy szyny ale nie mowi czym. Moze linijka szkolna... a moze suwmiarka... to wie tylko Kolega.
Moze mam tylko wiecej szczescia niz rozumu ale jako inzynier w lotnictwie w sumie dobrze mi sie powodzi. Podkreslam ponownie, ze ta dyskusje sami Panstwo zaczeli poddajac w watpliwosc moj wybor. Zaznaczam ze ja NIE prosilem o pomoc w wyborze sprzetu a jedynie czego oczekiwalem to pomocy technicznej w tematach o ktorych producenci milcza.
Serdecznie pozdrawiam,
Jezeli koledzy zwroca uwage to temat postu od poczatku byl o sprawe techniczna i o sprzecie. Pytalem o moment obrotowy dokrecenia sruby i termoformownie buta. To koledzy sami, bo chcieli, sprowadzili ten temat do rozmowy o moich umiejetnosciach. To Panstwo zamiast trzymac sie watku zaczeli, nie znajac mnie, poddawac krytyce moj wybor. Ja przeciez nikogo nie pytalem co mam kupic - sam sobie wybralem na co mialem ochote. Na szczescie mam kase (i to chyba swiadczy o tym, ze mam rozum) i jak but nie bedzie mi sie podobal to kupie innego. Po za tym od wczoraj czytam jeden po drugim posty i publikacje na tym forum. Z tego co widze to cale forum jest tendencyjne i podaje w kontynuacji przyklady.
Pierwszy watek:
Wagi kółek 110mm - małe porównanie
viewtopic.php?f=5&t=5548
Mamy tutaj w porownaniu wszystkie kolka i najlzejsze wazy:
"dMb Triumph 110mm, czerwone waga: 137,5 grama" a gdzie sa Matter Juice 110mm F1 z waga 136 gram? Sa za tanie czy za drogie? Czy nikt ich nie kupuje a moze na Matterach nie wygrywa sie zawodow?
Z drugiej strony jak z cala pewnoscia koledzy zdaja sobie prawe waga elektroniczna ma blad pomiaru i powtarzalosci pomiaru. Po za tym, zeby mozna byla nia cokolwiek zwazyc to musi byc kalibrowana przez odpowiedzia instytucje. Panstwo podaja za wiarygodne pomiary ktore moga byc obciazone duzym bledem.
Drugi watek:
Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie
viewtopic.php?f=5&t=5624
Mamy tutaj porownanie szyn do jazdy szybkiej.
Cytuje ZICO "Aluminium 7000 niby w technologii T6, choć w przypadku Rollerblade nie wierzę w to," oznacza to ze kolega wierzy w to w co chce wierzyc a raczej w to co ma w sprzedazy. Aluminium, zeby bylo tym co pisza to musi zostac sprzedane z certyfikatem o skladzie chemicznym stopu i dodatkach uszlachetniajacych. Tego rodzaju aluminium stosuje sie w przemysle lotniczym i wyroby poddaje sie przeswietleniowi tengenowskiemu w celu wykrycia mozliwych uszkodzen strukturanlych.
Kolega mierzy szyny ale nie mowi czym. Moze linijka szkolna... a moze suwmiarka... to wie tylko Kolega.
Moze mam tylko wiecej szczescia niz rozumu ale jako inzynier w lotnictwie w sumie dobrze mi sie powodzi. Podkreslam ponownie, ze ta dyskusje sami Panstwo zaczeli poddajac w watpliwosc moj wybor. Zaznaczam ze ja NIE prosilem o pomoc w wyborze sprzetu a jedynie czego oczekiwalem to pomocy technicznej w tematach o ktorych producenci milcza.
Serdecznie pozdrawiam,
- Toudi
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1974
- Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Termoformowanie Powerslide C8
No i racja.
Nie będzie tobie, inżynierowi lotniczemu z kasą i wynikającym z niej rozumem (też uważam, że niektóre rzeczy warto podkreślić, żeby nie było wątpliwości), zwykły chłopek-roztropek z jakimś tam doświadczeniem mówił, jakie masz kupić płozy i koła.
N.B. Pisząc o regulacji temperatury w piecu z precyzją 0,5 st C, nie czepiałbym się precyzji ważenia z dokładnością 0,5 g na wadze 2000 g.
Nie będzie tobie, inżynierowi lotniczemu z kasą i wynikającym z niej rozumem (też uważam, że niektóre rzeczy warto podkreślić, żeby nie było wątpliwości), zwykły chłopek-roztropek z jakimś tam doświadczeniem mówił, jakie masz kupić płozy i koła.
N.B. Pisząc o regulacji temperatury w piecu z precyzją 0,5 st C, nie czepiałbym się precyzji ważenia z dokładnością 0,5 g na wadze 2000 g.
Pozdrawiam
Piotr
Piotr
- Krzysztof
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 697
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:53
- Moje rolki: Grelowski
- Jeżdżę od: 01 cze 2002
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Witaj Kathy oraz mężu Kathy !!!!!
Trochę trudno odpisywać na rozdwojone konto, ale spróbuję i mam nadzieję, że się uda napisać i jednocześnie być zrozumianym przez Was.
Jeździłem w C8 przez dwa sezony, lecz w poprzednim modelu z mocowaniem szyny na 165mm i dosłownie je zajeździłem
1.Jeśli chodzi o termoformowanie to na szczęście nie musiałem tego robić bo leżały idealnie, choć czasem kostka lub pięta były mocno starte. Lecz wynikało to raczej z innych czynników zewnętrznych niż niedoskonałego przylegania buta do nogi co w końcu jest celem termoformowania.
2.Natomiast co do wartości siły z jaką dokręcać śruby do buta to jest to bardzo dobre pytanie. Lecz producenci nie podają takich wartości (może to sugestia zakładowych radców prawnych, mających doświadczenie procesowe ). Posiadam klucz dynamometryczny lecz niestety do samochodu a jego rozmiar wyklucza użycie go do rolek. Sam jestem ciekaw jaka jest konkretna wartość siły dokręcenia śrub do buta ze względu na możliwość uszkodzenia "podwozia" buta.
Mam nadzieję, ze posiadając specjalistyczny sprzęt i po zdobyciu pewnego doświadczenia w dokręcaniu szyny podzielisz się tą wiedzą na forum.
Pewnym rozwiązaniem jest stosowanie klejów anaerobowych do śrub aby zmniejszyć prawdopodobieństwo odkręcenia się śrub np. pod wpływem drgań.
3. Jeśli chodzi o podkładki to całkiem praktycznie służą do korygowania położenia szyny a co za tym idzie do prawidłowego stawiania buta. Na proces mocowania nie mają większego wpływu, a siła z jaka przykręcasz śrubę pozostaje taka sama.
Stosowanie rozwiązań 4x100, 3x100 1x100 czy też 4x110 to oczywiście kwestia indywidualna i raczej naturalne jest przechodzenie z mniejszych kółek na większe. W Twoim przypadku wysoki but najprawdopodobniej zrekompensuje problemy związane z kółkami 110 lecz obawiam się, że spowoduje utrwalenie się złej techniki odepchnięcia tym bardziej, że przechodzisz z 90-tek.
C8 na 4x110 to jednoznaczna deklaracja do jazdy szybkiej. A tu niestety (sam coś o tym wiem, bo codziennie walczę z prawidłowym stawianiem prawej stopy) technika jest ważna tak jak siła i wytrzymałość.
@Kathy - nikt nie sugeruje, że nie zasługujesz na szynę i kółka 110mm. Lecz obserwacja a co za tym idzie praktyka wskazuje, że kobiety rzadko decydują się na to rozwiązanie. Pytanie o maratony jest jak najbardziej zasadne, taka konfiguracja wskazuje jednoznacznie na jazdę szybką, a taką najlepiej się czuje właśnie na długim dystansie i zabezpieczonej trasie, przeznaczonej do takiej właśnie jazdy.
Mam nadzieję, że po jeździe na wiejskich drogach dla czystej przyjemności postanowicie wystartować w maratonie, gdzie można sprawdzić swoje mocne jak i słabe strony.
Trochę trudno odpisywać na rozdwojone konto, ale spróbuję i mam nadzieję, że się uda napisać i jednocześnie być zrozumianym przez Was.
Jeździłem w C8 przez dwa sezony, lecz w poprzednim modelu z mocowaniem szyny na 165mm i dosłownie je zajeździłem
1.Jeśli chodzi o termoformowanie to na szczęście nie musiałem tego robić bo leżały idealnie, choć czasem kostka lub pięta były mocno starte. Lecz wynikało to raczej z innych czynników zewnętrznych niż niedoskonałego przylegania buta do nogi co w końcu jest celem termoformowania.
2.Natomiast co do wartości siły z jaką dokręcać śruby do buta to jest to bardzo dobre pytanie. Lecz producenci nie podają takich wartości (może to sugestia zakładowych radców prawnych, mających doświadczenie procesowe ). Posiadam klucz dynamometryczny lecz niestety do samochodu a jego rozmiar wyklucza użycie go do rolek. Sam jestem ciekaw jaka jest konkretna wartość siły dokręcenia śrub do buta ze względu na możliwość uszkodzenia "podwozia" buta.
Mam nadzieję, ze posiadając specjalistyczny sprzęt i po zdobyciu pewnego doświadczenia w dokręcaniu szyny podzielisz się tą wiedzą na forum.
Pewnym rozwiązaniem jest stosowanie klejów anaerobowych do śrub aby zmniejszyć prawdopodobieństwo odkręcenia się śrub np. pod wpływem drgań.
3. Jeśli chodzi o podkładki to całkiem praktycznie służą do korygowania położenia szyny a co za tym idzie do prawidłowego stawiania buta. Na proces mocowania nie mają większego wpływu, a siła z jaka przykręcasz śrubę pozostaje taka sama.
Stosowanie rozwiązań 4x100, 3x100 1x100 czy też 4x110 to oczywiście kwestia indywidualna i raczej naturalne jest przechodzenie z mniejszych kółek na większe. W Twoim przypadku wysoki but najprawdopodobniej zrekompensuje problemy związane z kółkami 110 lecz obawiam się, że spowoduje utrwalenie się złej techniki odepchnięcia tym bardziej, że przechodzisz z 90-tek.
C8 na 4x110 to jednoznaczna deklaracja do jazdy szybkiej. A tu niestety (sam coś o tym wiem, bo codziennie walczę z prawidłowym stawianiem prawej stopy) technika jest ważna tak jak siła i wytrzymałość.
@Kathy - nikt nie sugeruje, że nie zasługujesz na szynę i kółka 110mm. Lecz obserwacja a co za tym idzie praktyka wskazuje, że kobiety rzadko decydują się na to rozwiązanie. Pytanie o maratony jest jak najbardziej zasadne, taka konfiguracja wskazuje jednoznacznie na jazdę szybką, a taką najlepiej się czuje właśnie na długim dystansie i zabezpieczonej trasie, przeznaczonej do takiej właśnie jazdy.
Mam nadzieję, że po jeździe na wiejskich drogach dla czystej przyjemności postanowicie wystartować w maratonie, gdzie można sprawdzić swoje mocne jak i słabe strony.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz czerwca 10, 2012 8:22
- Moje rolki: Seba GT90,Phuzion IV pure, C8
- Jeżdżę od: 10 maja 2012
Re: Termoformowanie Powerslide C8
Drogi Panie Krzysztofie
Dziekuje za ludzkie podejscie do sprawy.
Kathy i maz Kathy
Szanowny Toudi,
Przykro mi, ze kolega ze swoja inteligencja nie wie nawet jaka wage posiada. Waga Kolegi ( przedstawiona na zdjeciach ) to JSCALE CJ-4000 co oznacza, ze jest 4kilogramowa a nie jak kolega podkresla 2kilogramowa. ( ten numerek 4000 to ilosc gramow ktore mozna zwazyc ). W/w pokazyje wskazanie na wyswietlaczu ze skokiem co 0,5grama co nie oznacza, ze ma taka precyzje. Dla niewtajemniczonych to waga kuchenna i takie urzadzenia obarczone sa bledem pomiaru okolo +/-10%.
Oznacza to ze kolo o wadze 140gram moze na tej wadze wazyc od 126gram do 154gram. Z drugiej strony producent jasno podkresla, ze jednorazowe wazenie produktu ciezszego niz 4kg spowoduje trwale uszkodzenie wagi i utrate precyzji. Rowniez stan baterii i nachylenie stolu moga byc przyczyna mylnych pomiarow.
Zainteresowanym podaje zrodlo moich informacji czyli strone producenta:
http://www.jenningsscales.com/medium.html
To chyba jednak kasa bierze sie z rozumu a nie jak, Kolega sugeruje, odwrotnie.
Pozdrawiam,
Dziekuje za ludzkie podejscie do sprawy.
Kathy i maz Kathy
Szanowny Toudi,
Przykro mi, ze kolega ze swoja inteligencja nie wie nawet jaka wage posiada. Waga Kolegi ( przedstawiona na zdjeciach ) to JSCALE CJ-4000 co oznacza, ze jest 4kilogramowa a nie jak kolega podkresla 2kilogramowa. ( ten numerek 4000 to ilosc gramow ktore mozna zwazyc ). W/w pokazyje wskazanie na wyswietlaczu ze skokiem co 0,5grama co nie oznacza, ze ma taka precyzje. Dla niewtajemniczonych to waga kuchenna i takie urzadzenia obarczone sa bledem pomiaru okolo +/-10%.
Oznacza to ze kolo o wadze 140gram moze na tej wadze wazyc od 126gram do 154gram. Z drugiej strony producent jasno podkresla, ze jednorazowe wazenie produktu ciezszego niz 4kg spowoduje trwale uszkodzenie wagi i utrate precyzji. Rowniez stan baterii i nachylenie stolu moga byc przyczyna mylnych pomiarow.
Zainteresowanym podaje zrodlo moich informacji czyli strone producenta:
http://www.jenningsscales.com/medium.html
To chyba jednak kasa bierze sie z rozumu a nie jak, Kolega sugeruje, odwrotnie.
Pozdrawiam,