Kółka :)
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
- Bogusz_poznan
- Pięciokółkowiec 80mm
- Posty: 199
- Rejestracja: pt sierpnia 15, 2008 11:49
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółka :)
lepiej weźcie się za trening zamiast liczyć na poprawę czasu dzięki sprzętowi. kto chce pobiegać trochę zanim pogoda się ustabilizuje? jak ktoś chce rowerem to proszę bardzo i tak nie wytrzyma przy dużej ilości podbiegów (podjazdów) hehe
-
- Czterokółkowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: sob marca 25, 2006 11:45
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółka :)
Mirek_83 pisze:ale skoro zawodnicy z czołówki światowej stosują koła na deszcz i osiągają lepsze wyniki, to czemu osobie jeżdżącej średnio by miały nie pomóc?zico pisze:MRV piszesz o zawodniku klasy światowej, a w temacie pyta osoba początkująca. To zupełnie inne bajki są.
Zawodnicy z czołówki swiatowej jezdza na takim sprzecie jaki wymaga ich sponsor
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
I dają radę jak niejeden z nas!j@nek pisze:Zawodnicy z czołówki swiatowej jezdza na takim sprzecie jaki wymaga ich sponsor
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Pięciokółkowiec 84mm
- Posty: 202
- Rejestracja: ndz maja 11, 2008 8:44
- Moje rolki: Simmons PRO M1
- Jeżdżę od: 01 maja 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kółka :)
Skoro, są koła na deszcz i się sprawdzają, to czemu ich nie stosować, oczywiście technika ważna sprawa, tylko czemu w takim razie wszyscy gremialnie przesiadają się na 4x100 i niski but, gdy nie mają techniki prefekt? bo:
- uważają, że lepszy sprzęt to lepszy wynik (uważam, że to prawda - po części)
- uważają, że technikę będą szlifować na takim sprzęcie, bo inni jeżdżą szybciej w takowym (i to też po części prawda)
- wszędzie jaka to by nie była dyscyplina sportu i jaki poziom zaawansowania (profi i średniozaawansowani) odpowiedni sprzęt, pomoże choćby psychologicznie.
Stąd moja opinia i trzymanie się tego, że skoro (wspomniane tutaj wcześniej) mpc storm surge lepiej trzymają na mokrej nawierzchni, od kółek do tego nie przeznaczonych to czemu z nich nie skorzystać. Poprawa istotna, a o to chyba chodzi...
- uważają, że lepszy sprzęt to lepszy wynik (uważam, że to prawda - po części)
- uważają, że technikę będą szlifować na takim sprzęcie, bo inni jeżdżą szybciej w takowym (i to też po części prawda)
- wszędzie jaka to by nie była dyscyplina sportu i jaki poziom zaawansowania (profi i średniozaawansowani) odpowiedni sprzęt, pomoże choćby psychologicznie.
Stąd moja opinia i trzymanie się tego, że skoro (wspomniane tutaj wcześniej) mpc storm surge lepiej trzymają na mokrej nawierzchni, od kółek do tego nie przeznaczonych to czemu z nich nie skorzystać. Poprawa istotna, a o to chyba chodzi...
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
Ale dlaczego wychodzisz z założenia, że 4x100 to lepszy sprzęt? Bo lepiej wygląda?
Nie dam głowy, ale np. mój najlepszy czas oczywiście na berlińskim maratonie to 1:15 z hakiem i to na konfiguracji 5x84mm - nie pamiętam dokładnie, ale to był chyba ostatni sezon. A dlaczego jeżdżę na 4x100? Bo jakoś trafiłem kiedyś na nie i ciężko się jakoś rozstać, a może to jakaś autosugestia, że można lepiej? Nie wiem.
Poza tym twórca tematu nie pisał o pełnej konfiguracji na całą deszczową pogodę, tylko o stosowaniu kół różnej twardości na zmienną pogodę - a tu już trochę inaczej jest.
Nie dam głowy, ale np. mój najlepszy czas oczywiście na berlińskim maratonie to 1:15 z hakiem i to na konfiguracji 5x84mm - nie pamiętam dokładnie, ale to był chyba ostatni sezon. A dlaczego jeżdżę na 4x100? Bo jakoś trafiłem kiedyś na nie i ciężko się jakoś rozstać, a może to jakaś autosugestia, że można lepiej? Nie wiem.
Poza tym twórca tematu nie pisał o pełnej konfiguracji na całą deszczową pogodę, tylko o stosowaniu kół różnej twardości na zmienną pogodę - a tu już trochę inaczej jest.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Pięciokółkowiec 84mm
- Posty: 202
- Rejestracja: ndz maja 11, 2008 8:44
- Moje rolki: Simmons PRO M1
- Jeżdżę od: 01 maja 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kółka :)
tak, przede wszystkim wygląd. To ma dla mnie największe znaczenie!zico pisze:Ale dlaczego wychodzisz z założenia, że 4x100 to lepszy sprzęt? Bo lepiej wygląda?
Nie dam głowy, ale np. mój najlepszy czas oczywiście na berlińskim maratonie to 1:15 z hakiem i to na konfiguracji 5x84mm - nie pamiętam dokładnie, ale to był chyba ostatni sezon. A dlaczego jeżdżę na 4x100? Bo jakoś trafiłem kiedyś na nie i ciężko się jakoś rozstać, a może to jakaś autosugestia, że można lepiej? Nie wiem.
Poza tym twórca tematu nie pisał o pełnej konfiguracji na całą deszczową pogodę, tylko o stosowaniu kół różnej twardości na zmienną pogodę - a tu już trochę inaczej jest.
a dwa autor posta pisał o zmiennych warunkach w trakcie maratonu ( w tym również o deszczu), stąd rozmowa zaczęta przez mrv (jeśli dobrze wywnioskowałem) potoczyła się na temat kół dedykowanych do jazdy w deszczu.
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
Tak, tylko, że deszczówki słabo jadą na suchym - piłeczka w drugą stronę. Mieliśmy już taki przypadek z kółkami Continental
Z kolei wrotkarz z dobrą techniką da na nich radę, no tak w miarę
Z kolei wrotkarz z dobrą techniką da na nich radę, no tak w miarę
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
- mrv
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
- Posty: 548
- Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
- Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
- Jeżdżę od: 20 gru 2009
Re: Kółka :)
Słowa "deszcz" jako pierwszy użył ZicoMirek_83 pisze:tak, przede wszystkim wygląd. To ma dla mnie największe znaczenie!zico pisze:Ale dlaczego wychodzisz z założenia, że 4x100 to lepszy sprzęt? Bo lepiej wygląda?
Nie dam głowy, ale np. mój najlepszy czas oczywiście na berlińskim maratonie to 1:15 z hakiem i to na konfiguracji 5x84mm - nie pamiętam dokładnie, ale to był chyba ostatni sezon. A dlaczego jeżdżę na 4x100? Bo jakoś trafiłem kiedyś na nie i ciężko się jakoś rozstać, a może to jakaś autosugestia, że można lepiej? Nie wiem.
Poza tym twórca tematu nie pisał o pełnej konfiguracji na całą deszczową pogodę, tylko o stosowaniu kół różnej twardości na zmienną pogodę - a tu już trochę inaczej jest.
a dwa autor posta pisał o zmiennych warunkach w trakcie maratonu ( w tym również o deszczu), stąd rozmowa zaczęta przez mrv (jeśli dobrze wywnioskowałem) potoczyła się na temat kół dedykowanych do jazdy w deszczu.
Ucinanie tematu prawdziwym skądinąd stwierdzeniem że technika jest najważniejsza nie jest argumentem w rozmowie o kołach. To samo można napisać przy okazji każdego tematu "sprzętowego" (łożysk, butów, szyn). Koła na deszcz sprzedają sie na świecie dobrze czego dowodem są choćby działania Mattera. Tak samo z szynami - mimo niechęci wielu osób szyny na koła 110mm są stosowane coraz szerzej, a przed powszechnym korzystaniem z 3x110+100 stoi właściwie tylko ich wysoka cena. Wracając do kół - koła Continental były stosowane jak pamiętam w specjalnych niebieskich modelach k2 radical do nordic skiing. Trochę dziwi mnie więc ich używanie do jazdy po mokrym - przyczepność miały na pewno ale nie zostały zaprojektowane do jazdy po mokrym tylko do dawania dużego oporu. Czy chodziło Ci Zico o te koła ?
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
Nie wiem czy to był ten model, ale nasz kolega jadąc na nich odpuścił sobie maraton. I to bardzo szybko
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Pięciokółkowiec 84mm
- Posty: 202
- Rejestracja: ndz maja 11, 2008 8:44
- Moje rolki: Simmons PRO M1
- Jeżdżę od: 01 maja 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kółka :)
dzięki mrv za słowa popracia (przynajmniej tak to odebrałem), koła continental były stosowane w modelach K2 nordic workout (taki jak napisałeś) i tylko do tych rolek jeśli dobrze pamiętam je dodawano. Nigdzie nie było napisane, że te koła nadają się do jazdy szybkiej, a kolega zrezygnował, bo koła miały dawać duuużą przyczepność i razem z łożyskami (stawiającymi lekki opór) w tych modelach miały służyć treningowi do zupełnie innej dyscypliny - poprawcie mnie jeśli się mylę...
Ostatnio zmieniony pt marca 20, 2009 8:46 przez Mirek_83, łącznie zmieniany 1 raz.
- mrv
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
- Posty: 548
- Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
- Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
- Jeżdżę od: 20 gru 2009
Re: Kółka :)
Dokładnie tak było jak piszesz - Radical Nordic Workout cz coś w ten deseń. To była seria do treningu dla narciarzy biegowych. Co obrotniejsi sprzedawcy w Niemczech poprzyczepiali do nich etykietki modeli "na wodę". Narciarze biegowi pisza o tym modelu że dobrze oddaje zachowanie i przyspieszenie narty na śniegu. Nawet jadąc z góry trudno było rozpedzić powyżej się 30 kph dlatego mówienie o nich jako kołach na wodę nie ma sensu. Z tego co wiem nie było innej serii kół Continentala do rolek.Mirek_83 pisze:Nigdzie nie było napisane, że te kóła nadają się do jazdy szybkiej, a kolega zrezygnował, bo koła miały dawać duuużą przyczepność i razem z łożyskami (stawiającymi lekki opór) w tych modelach miały służyć treningowi do zupełnie innej dyscypliny - poprawcie mnie jeśli się mylę...
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
Ha, bo kolega próbował tych kół jakieś 9 lat temu - przepaść czasowa
Wracając do tematu trzymanie się kół to przyczepność, im większa przyczepność tym większe opory.
Zawodnicy jeżdżący na torze kombinują jak mogą - wszystko zmierza do jednego: żeby jeździć jak najszybciej przy granicy trzymania kół, szczególnie na łukach. Wtedy jest maks wykorzystania toczenia kół i minimalizm ich tarcia, a co za tym idzie najwyższa możliwa prędkość ograniczona możliwościami technicznymi zawodnika.
Wracając do tematu trzymanie się kół to przyczepność, im większa przyczepność tym większe opory.
Zawodnicy jeżdżący na torze kombinują jak mogą - wszystko zmierza do jednego: żeby jeździć jak najszybciej przy granicy trzymania kół, szczególnie na łukach. Wtedy jest maks wykorzystania toczenia kół i minimalizm ich tarcia, a co za tym idzie najwyższa możliwa prędkość ograniczona możliwościami technicznymi zawodnika.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
-
- Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
- Posty: 492
- Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kółka :)
Podzielam opinię Zico, że technika i wytrenowanie to podstawa. Nie umniejszałbym jednak znaczenia sprzętu, który powinien być dostosowany do umiejętności zawodnika i warunków jazdy. Przy okazji - mam świadomość, że "wiedza kosztuje", ale niektóre wypowiedzi w tym wątku trochę mnie rozczarowały.
Pozdrawiam.
- Agent_L
- Szybszy niż Chuck Norris na 4x100mm
- Posty: 565
- Rejestracja: wt lipca 17, 2007 12:36
- Jeżdżę od: 01 sie 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kółka :)
back on topic - niektórye setupy hokejowe mają chyba 2 pierwsze miękkie a 2 tylne twarde, czyż nie?
Powerslide Cell 2006 /44 + Salomon Pilot V10 ?2004? /45
Kontakt : 505614321, PMy czytam rzadko : )
rolkowa mapka Warszawy
Kontakt : 505614321, PMy czytam rzadko : )
rolkowa mapka Warszawy
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kółka :)
Może być, w hokeju liczy się szybki zryw, czyli brak poślizgu i maks! Jazda!Agent_L pisze:back on topic - niektórye setupy hokejowe mają chyba 2 pierwsze miękkie a 2 tylne twarde, czyż nie?
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami