Witam,
To mój pierwszy post tutaj.
Od niecałego sezonu jeżdżę na rolkach. Uczyłem się sam. Od około miesiąca jeżdżę na 90mm kółkach w bucie maratonowym. Poprzednio jezdzilem kilka miesiecy na 78mm.
Stwierdzam że moje prędkości na nowych kółkach/rolkach są zbliżone do tych które osiągąłem poprzednio na starym sprzęcie rekreacyjnym.
Ostatnio zwrócono mi uwagę na moją kiepską technikę ;-(
Zdaniem obserwatora moje odepchnięcia są zbyt płytkie i glide trwa za krótko. W związku z tym mam parę pytań:
- czy glide powinien rzeczywiście trwać jak najdłużej (przecież to jest martwa faza - przynajmniej w technice klasycznej)
- czy tułów powinien wspomagać odepchnięcie (ruch na boki na przeciwna strone, do przodu ?)
- jak w technice klasycznej powinno wyglądać odepchnięcie - dążyć do zmaksymalizowania wychylenia nogi odpychającej na zewnątrz ?
-jak w technice klasycznej powinien wygladać tor glide'u - coś zblizonego do półkola (Z zakrętem do wewnątrz na końcu) czy może tylko łuk z prosta na końcu.
-jak powinien wygladać moment odepchniecia - prawa noga na godzine 12 ćzy może żaba na godzine 1 moze 2 ?
- jak mocno powinienem angażować cięzar ciała przy wspomaganiu wyjscia nogi odpychającej do zewnątrz ? Wygląda mi to na sposób na oszczedzanie energii ale czy to zgodne z prawidłami ?
- moment odepchnięcia nogą - czy odepchnięcie powinno wychodzić z przednich kółek, tylnich a moze ze wszystkich ?
Bardzo dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.
poprawa techniki - pare pytań
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Odepchnięcie nie może iść z palców, prawidłowa technika to odbicie z pięty.
W jeździe szybkiej niższa pozycja (poprzez ugięcie nóg w kolanach), przez co dalej, mocniej się odepchniesz i da Tobie to mniejszą częstotliwość odbicia.
Jazda po łuku to już wyższa jazda, double push. Na początek daj sobie z tym spokój. Dalej zajdziesz zaczynając od tradycyjnej - lepszej siły i kontroli nad rolkami dostaniesz.
W jeździe szybkiej niższa pozycja (poprzez ugięcie nóg w kolanach), przez co dalej, mocniej się odepchniesz i da Tobie to mniejszą częstotliwość odbicia.
Jazda po łuku to już wyższa jazda, double push. Na początek daj sobie z tym spokój. Dalej zajdziesz zaczynając od tradycyjnej - lepszej siły i kontroli nad rolkami dostaniesz.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami