Wersja ze wszystkimi zdjęciami znajduje się na moim blogu:
http://scoobymodder.wordpress.com/2013/ ... ell-mod-2/
[align=center]ROLLERBLADE Fusion/Solo versus Open Shell Mod[/align]
Witam ponownie!
Kolejna recenzja pojawiła się na moim blogu http://scoobymodder.wordpress.com/! Także dzielę się ją z wami. Po więcej zdjęć zapraszam bezpośrednio na moją stronę
Kilka lat temu firma Rollerblade wprowadziła na rynek rolki pod nazwą Solo i Fusion. Obie linie łączy ten sam shell wykorzystany do jazdy agresywnej i freeskate. Co za tym idzie możemy dowolnie modyfikować je pod własny styl jazdy. Jednak jest jedno małe “ale”. Niestety, nie każdemu nowa skorupa Rollerblade pasuje. Jestem jedną z tych osób, którym jazda w standardowej rolce jest delikatnie mówiąc niekomfortowa. Wziąłem sprawy w swoje ręce i zacząłem próbować coś zmienić. Zaczęło się od wymiany linera. Najpierw użyłem Sifiki SL310, tej która była dodawana do rolki Deshi Ch1. Niestety problem nadal pozostał, stopy bolały i jeździło się źle. Później nabyłem najgrubszy i najwyższy z możliwych linerów na rynku – Trust Catalyst. Oczywiście za żadne skarby nie chciał wejść do wąskiego i ciasnego shella Rollerblade Solo. Trzeba było przedsięwziąć pewne kroki. Zachęcony filmikiem “Frankenboots #5: Rollerblade Solo Era” postanowiłem zrobić podobnie, jednak na dużo większą skalę ryzykując całkowite zniszczenie skorupy. Tyle słowem wstępu, czas na konkrety!
[align=center]Budowa rolki[/align]
Zacznijmy od tego czym te rolki różnią się od masy innych, które są na rynku. Jest to bardzo ciekawa konstrukcja. Szynę przykręca się bezpośrednio do shella, nie ma tutaj pośrednika jakim w innych modelach jest baseplate/soulplate. Co za tym idzie środek ciężkości jest maksymalnie nisko. Same półki można zamontować już po przykręceniu szyny. Jest to duże udogodnienie, ponieważ przy wymianie nie musimy wykręcać niczego innego poza wybraną częścią. A kiedy zdecydujemy się na jazdę FSK możemy pozbyć się dodatkowego balastu. Niestety, ale takie rozwiązanie ma też swoje wady. Jeśli mamy odpowiednio niską agresywną szynę to na początku może nam się wydawać, że jest osadzona bardzo głęboko, a triki royalowe będą wyglądały jak uwielbiany przez wszystkich talerz. Po prostu będzie bardzo niewielki kąt między rolką, a rurką czy murkiem. Na szczęście doginamy kolana, a nie same rolki! Po jakimś czasie, soulplate także się wyciera i to uczucie mija.
Poza tym rolki mają bardzo solidne cuffy z v-cutem, które dają bardzo dobre wsparcie dla kostki. Nie mamy uczucia, że rolki są z betonu jak niektórzy uznają modele USD Throne. Cholewki uzupełnia porządny szeroki rzep spełniający swoje zadanie w 100%.
Sama skorupa to kawałek solidnego plastiku z odpowiednio dobranej mieszanki. Dzięki czemu sznurowanie jest w niej efektywne i sprawdza się znakomicie. Sznurówki nie muszą służyć tu tylko dla ozdoby. Do tego dostajemy klamrę lub rzep pod kątem 45*, który jest interesującą opcją i umożliwia lepsze trzymanie stopy. Takie właściwości shella ważne są głównie dla osób jeżdżących FSK czy powerblading. Shockabsorber w tym modelu jest poprawny. Leży pod połową stopy i jest gruby na około 1,5cm. Co ciekawe nie daje on uczucia podniesionej pięty.
O linerze nie chcę się wypowiadać, bo używałem go kilka razy, po prostu jest tragiczny. Moje stopy bardzo się z nimi nie lubią i nie mam zamiaru już nigdy z nich korzystać. Pewnie to kwestia czysto osobista, także nie ma co się zrażać i warto przymierzyć te rolki przed zakupem.
[align=center]Docieramy teraz do sedna sprawy czyli modyfikacji. Open shell versus Stock. [/align]
Co skłoniło mnie do tej przeróbki? Ból w śródstopiu i niemożliwość dłuższej jazdy w tej skorupie. Jak już wcześniej wspomniałem shell jest wąski i nie każdemu pasuje. Cięcie skorupy pozwala na zrobienie dodatkowego miejsca i ewentualne umieszczenie dużo grubszego linera.
Jak widzicie na zdjęciach zmiany są bardzo duże. Wycięty jest obszar gdzie znajdowały się oryginalnie oczka na sznurówki. Dzięki pozbyciu się tego materiału shell zyskał na elastyczności. Ogromną zaletą tej przeróbki jest wygoda jazdy(głównie dla osób z wysokim podbiciem stopy), większa przestrzeń oznacza lepsze dopasowanie. Czujemy, że nogi mają trochę wolności. Nie musimy jednak całkowicie tracić trzymania stopy, ponieważ standardowe klamry 45* sprawdzają się idealnie.
Na pewno zastanawiacie się czy takie drastyczne kroki nie zniszczą waszych ukochanych rolek. Nie mogę was zapewnić, że skorupa się nie rozpadnie, aczkolwiek ja jeżdżę już na nich od pół roku i jakichkolwiek negatywnych zmian nie zauważyłem.
Jak to w życiu bywa nie ma rzeczy idealnych. Open Shell ciągnie za sobą także wady. Po pierwsze otwory na sznurówki nie mają okuć i raczej nikt nie ma w domu sprzętu by je zamontować(warto zapłacić kilka złotych i je założyć). Co za tym idzie przy mocniejszym ściąganiu sznurówek materiał może się zmęczyć, a w najgorszym wypadku nawet zniszczyć. Po drugie trzymanie stopy nie będzie już tak dobre jak w standardowym shellu. Jednak dla mnie ta różnica nie jest wielkim minusem. Ba! Jeżdżący agresywnie uznają to za plus. Nie mogę też zapomnieć o tym, iż klamry 45* nowego typu(np. te z Rob G) przy grubszym linerze są bezużyteczne. Paski są za krótkie i montowanie ich mija się z celem.
Więcej wad nie zauważyłem, gdybyście mieli jakieś wątpliwości proszę pytać w komentarzach.
[align=center]Kilka słów o samej jeździe.
[/align]
Wspominałem o tym jak rolki sprawują się podczas jazdy we wcześniejszej części recenzji, jednak chciałbym jeszcze dokładnie opisać samą jazdę.
Pierwsze moje spotkanie z shellem solo/fusion było dziwne. Coś jak wahania nastrojów kobiet. Na początku wspaniale mi się jeździło, trzymanie stopy idealne, waga całego zestawu niska, wszystko jakby we śnie. Jednak po jakiejś godzinie jazdy moja opinia zmieniła się o 180 stopni. Stopy zaczęły mnie okropnie boleć i musiałem zrobić sobie kilka minut przerwy. Stwierdziłem, że to normalne w nowych rolkach, rozbije się. Wróciłem do jazdy na kolejną godzinę, czułem, że jest ciasno trochę uwierało, stopy drętwiały. No trudno to nadal pierwsza jazda, nie ma co płakać. Niestety wspaniały standardowy liner obtarł mi kostki do krwi i to jego uznałem za winowajcę wszystkich niedogodności. Następna jazda była z linerem Sifika Sl310, kostki już się nie obcierały, jednak ból stóp był taki sam. Nie miałem wyjścia. Trzeba było kupić nowy liner i otworzyć shell. Kolejne jazdy już z Open Shellem i Trustem Catalyst to zmiana na lepsze. Wygoda znacznie wzrosła, stopa w końcu miała trochę więcej miejsca. Jazda stała się przyjemniejsza, a ból pojawiał się tylko podczas bardzo długiej i intensywnej jazdy. Jednak nie przeszkadzał tak by dyskwalifikować te rolki. Muszę przyznać, że bardzo polubiłem ten setup i uznaję go za jeden z najlepszych modów jaki zrobiłem. Używam ich aktualnie do freeskatingu i powerbladingu. Nie straszne im zjazdy po schodach, wysokie skoki czy grindy. Poza kruchymi soulplatami(wcześniejsze wersje) są to bardzo wytrzymałe i wygodne rolki!
Do usłyszenia!
ROLLERBLADE Fusion/Solo versus Open Shell Mod
Urban skating - sprzęt / Inline urban skating equipment
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
- scooby666
- Czterokółkowiec
- Posty: 67
- Rejestracja: wt kwietnia 03, 2012 10:53
- Moje rolki: Rollerblade Open Shell
- Jeżdżę od: 15 mar 1999
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ROLLERBLADE Fusion/Solo versus Open Shell Mod
Post autor: scooby666 » ndz kwietnia 28, 2013 12:43
Moja twórczość
http://scoobymodder.wordpress.com/
http://scoobymodder.wordpress.com/
Wróć do „Urban skating - sprzęt / Inline urban skating equipment”
Przejdź do
- Regulamin oraz podstawowe informacje / Rules and informations for all inline skaters
- ↳ Zasady korzystania z forum oraz informacje o jego działaniach i rozwoju
- ↳ Powitalnia / welcome entry room
- ↳ Imprezy, kalendarz zawodów oraz aktualności portalu wrotkarstwo.pl
- ↳ Bezpieczeństwo i wrotki (rolki) / Safety
- ↳ Wrotkarstwo czyli jazda na rolkach - podstawowe informacje dla wszystkich
- ↳ Promocja wrotkarstwa w Polsce / Inline skating promotion in Poland
- ↳ Testy i nowości sprzętowe / News and hard/soft test
- ↳ Jazda rekreacyjna oraz do nauki / recreational inline skating
- ↳ Jazda fitness i szybka / fitness i speed inline skating
- ↳ Jazda freestyle i freeride / freestyle i freeride inline skating
- ↳ Jazda agresywna / aggressive inline skating
- ↳ Hokej / hockey inline skating
- ↳ Odzież, ochraniacze, plecaki i inne / Wear, pads, backpacks etc.
- Przyjedź, pojeździj, porozmawiaj / Let`s go, skate and talk
- ↳ Szukasz osób jeżdżących, chcesz pojeździć, potrenować? Cała Polska jest tutaj!
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodnio-pomorskie
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Świat / World
- ↳ Masowe przejazdy w różnych miastach / Night Skating
- ↳ Night Skating Warszawa
- ↳ Night Skating Poznań "Nie dajmy się wyrolować!"
- Wrotkarstwo tradycyjne, czyli wrotki klasyczne / All about roller skates
- ↳ Sprzęt wrotkarski
- ↳ Filmy, książki, media o wrotkarstwie tradycyjnym
- ↳ Roller derby w Polsce
- ↳ Bad To The Bone - Poznań
- ↳ 3City Piranhas Roller Derby - Trójmiasto
- ↳ Warsaw Hellcats Roller Girls - Warszawa
- ↳ Vratislavia MadChix Roller Squad - Wrocław
- ↳ Roller derby na świecie
- Wszystko o jeździe rekreacyjnej na rolkach / All about recreational inline skating
- ↳ Sprzęt dla początkujących i nauki jazdy / Inline skates for beginners
- ↳ Pytania początkujących i rekreacyjnych wrotkarzy / help desk for beginners inline skaters
- Wszystko o jeździe fitness oraz szybkiej na rolkach / All about fitness and speed inline skating
- ↳ Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed
- ↳ Downhill
- ↳ Zdrowie / Health
- ↳ Trening, porady / Training, solutions
- ↳ Zawody jazdy szybkiej / Events inline speed skating
- ↳ Mistrzostwa Polski, Grand Prix Polski oraz Puchar Polski - historia, wyniki, galerie.
- ↳ Mistrzostwa Europy - historia, dyskusje, wyniki, zdjęcia.
- ↳ Mistrzostwa Świata oraz Puchar Świata WIC - historia, dyskusje, wyniki, zdjęcia.
- ↳ Czechy i Słowacja - Nestle Cup i inne zawody w Czechach oraz Słowacji, najświeższe informacje.
- ↳ Niemcy - zawody, historia, zdjęcia oraz najświeższe informacje.
- ↳ Ciechowice - triathlon i inne imprezy, historia, wyniki, galerie, dyskusje.
- ↳ Dębno - historia maratonów, 12km i 14km 1999 - 2008
- ↳ Gdańsk Maraton Sierpniowy - od 2009 r. - najświeższe informacje.
- ↳ Gdańsk Maraton Solidarności - historia pięciu edycji od 2004 r. do 2008 r.
- ↳ Kalisz Supermaraton Kalisia - historia oraz najświeższe informacje.
- ↳ Katowice - tematy związane z zawodami.
- ↳ Kraków Cracovia Maraton - historia od 2006 r. oraz najświeższe informacje
- ↳ Kraków "Nie tylko dla Orłów" 70km wokół Błoń. Historia oraz najświeższe informacje.
- ↳ Łódź Mbank Maraton - historia.
- ↳ Mała Dylewska Półmaraton - historia od 2007 r. oraz najświeższe informacje.
- ↳ Osiecznica historia i najświeższe informacje.
- ↳ Poznań Maraton - historia dziesięciu edycji maratonów od 2000 r. do 2009 r.
- ↳ Poznań Półmaraton od 2010 r. - najświeższe informacje
- ↳ Poznań i okolice - inne zawody
- ↳ Tomaszów Lubelski Roztocze Maraton - historia oraz najświeższe informacje.
- ↳ Toruń Maraton i inne zawody - historia i najświeższe informacje.
- ↳ Warszawa Puchar Prezydenta - historia i najświeższe informacje.
- ↳ Warszawa inne zawody.
- ↳ Wrocław - tematy związane z zawodami
- ↳ Zgorzelec Maraton Europejski - historia i najświeższe informacje.
- ↳ Polska - inne miasta i zawody
- ↳ Australia i Oceania - zawody, historia, informacje
- ↳ Szwajcaria - zawody, zdjęcia, historia i najświeższe informacje.
- ↳ Świat - inne państwa i zawody: Austria, Estonia, Francja, Holandia, Węgry, Włochy.
- Wrotkarstwo i jazda z wózkami z dziećmi / inline skating with strollers, buggy and kids
- ↳ Sprzęt - wózki / strollers, buggy for inline skating
- ↳ Gdzie jeździmy, nasze wyjazdy / Where skating with strollers, our trip
- Wszystko o freestyle - slalomie na rolkach / All about freestyle - slalom skating
- ↳ Freestyle slalom - informacje, strony www / Inline freestyle slalom web pages, contacts
- ↳ Freestyle slalom - sprzęt / Inline freestyle slalom equipment
- ↳ Freestyle slalom - zawody / Inline freestyle slalom - events
- Wszystko o freeride - jeździe miejskiej / All about freeride - urban skating
- ↳ Urban skating (freeride) informations, media / jazda po mieście informacje, media
- ↳ Urban skating - sprzęt / Inline urban skating equipment
- Wszystko o wrotkarstwie nordyckim / All about nordic skating
- ↳ Sprzęt do wrotkarstwa nordyckiego / nordic skating equipment
- ↳ Nasze trasy nordyckie / our roads for nordic skating
- Wszystko o jeździe agresywnej na rolkach (rolki) / All about aggressive inline skating
- ↳ Jazda agresywna - podstawy, media / The basis of inline aggresive skating, information, media
- ↳ Jazda agresywna - sprzęt / Inline aggressive skating equipment
- ↳ Jazda agresywna - zawody / Aggressive inline skating competition
- Wszystko o hokeju na rolkach / All about inline hockey
- ↳ Hokej na wrotkach (rolkach / rolki) / Inline hockey
- ↳ Hokej - kluby i teamy w Polsce / Inline hockey - teams, places to play in Poland
- ↳ Hokej - turnieje / Hockey - events
- ↳ Hokej - trening, rozgrywki / Let's play inline hockey. Trainings, games
- Wszystko o jeździe na rolkach z psami / All about dog skating
- ↳ Wszystko o jeździe na rolkach z psami / All about dog skating
- Kluby wrotkarskie w Polsce / Inline skating clubs and assocations in Poland
- Łyżwiarstwo / skating
- ↳ Łyżwiarstwo / skating
- Tematy poboczne
- ↳ Nowości z zico-skating.com / News from blog zico-skating.com
- ↳ Dział komercyjny / commercial shops
- ↳ Giełda sprzętu niekomercyjna / stock exchange non commercial
- ↳ Czas wolny / Free time
- ↳ Życzenia i gratulacje / greetings