FILA NRK BX Wprowadzenie
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
-
- Czterokółkowiec bez hamulców
- Posty: 127
- Rejestracja: czw maja 15, 2008 2:00
- Moje rolki: crossmax s-lab/st. r.thompson
- Jeżdżę od: 15 kwie 1995
- Lokalizacja: Katowice
FILA NRK BX Wprowadzenie
Poniższy tekst jest tylko wprowadzeniem do właściwego testu. Przedstawiam tu tylko swoje pierwsze spostrzeżenia z kontaktu z tą rolką.
Na właściwy test potrzeba nam trochę czasu by móc rzetelnie ocenić NRK BX.
Rolki Fila NRK BX do testów otrzymaliśmy od Jakuba Ciesielskiego "Zico" ze sklepu http://www.zicoracing.com
Jest to najtańszy model we freeridowej ofercie Fila, ich cena to niecałe 600 zł.
Mogę jedynie powiedzieć, że już na początku nasz tester stwierdził, że są bardzo miękkie, tzn. cholewka dobrze się ugina. Być może ma na to wpływ mieszanka plastiku, lub otwory po bokach cholewki.
BUT
Ten element, poza różnicami w kolorach cholewek jest taki sam jak w modelu droższym, NRK. BX został wyposażony w rzep zamiast klamry, jednak można go z łatwością wymienić dzięki mocowaniu na krzyżak.
Slider również mocowany na krzyżak.
Górna klamra taka sama jak w droższej rolce, metalowa. Samoczynnie powraca na swoje miejsce.
W BX mamy otwory bezpośrednio w skorupie, natomiast w NRK BLACK są doczepione odstające elementy przez które przewleka sie sznurówki.Elementem różniącym model BX od BLACK jest jeszcze sposób w jaki zostały wykonane otwory na sznurowadła.
Wewnątrz buta na ściankach w okolicy cholewki przyklejone są dwa kawałki miękkiego materiału (rzep od miękkiej strony), co skutecznie zapobiega wysuwaniu się linera do góry.
Cuff nie posiada cantingu (regulacja wysokości położenia cuffa), w który wyposażony jest droższy NRK.
LINER
W górnej części dosyć szeroki, sznurowany w górnej części. Posiada wentylację w postaci małych otworków po obu bokach.
Pod linerem przyklejony jest shock absorber.
ABSORBER
Tłumienie w tej rolce jest potraktowane naprawdę poważnie. Absorber jest praktycznie trzy częściowy. Pierwszy, wygląda jak by był wykonany z miękkiej gumy znajduje się bezpośrednio w plastikowym bucie. Drugi, jak wyżej pisałem jest podklejony pod linerem. Ostatnim elementem tłumiącym jest wkładka, wyposażona w oddzielne elementy tłumiące pod piętą i z przodu stopy. Sama wkładka jest mocno wyprofilowana do kształtu stopy.
PŁOZA
Wykonana z aluminium. Niestety nie jest gwintowana i na śruby jednostronne jak w droższym modelu. Mocowanie kół odbywa się za pomocą dwustronnej śruby o średnicy 6mm.
Koła osadzone są na okrągłych, aluminiowych dystansach, które utrzymują się bezpośrednio na śrubie. Po jej odkręceniu i wyjęciu, dystanse swobodnie wypadają.
Otwory mocujące do buta są podłużne co umożliwia ich regulację.
Sama płoza ma niski profil i wyposażona jest w centralny mostek usztywniający nad 2 i 3 kołem.
KOŁA
Koła stockowe, core przypomina z wyglądu ten z Hyper Concrete. Profil jak najbardziej okrągły.
Łożyska, niestety nieotwieralne.
Cała rolka w rozmiarze 42 waży 1,50 kg.
Fila NRK BX w całej okazałości
Trzy częściowy absorber
Rzep stabilizujący liner, nietypowy patent.
Mocowanie płozy.
Koło 80mm, ośka o średnicy 6mm i aluminiowe okrągłe podkładki dystansowe.
Tak prezentują się z przodu.
Od strony wewnętrznej, ażurowy cuff.
Płoza i śruby mocujące wraz z podkładkami.
Na właściwy test potrzeba nam trochę czasu by móc rzetelnie ocenić NRK BX.
Rolki Fila NRK BX do testów otrzymaliśmy od Jakuba Ciesielskiego "Zico" ze sklepu http://www.zicoracing.com
Jest to najtańszy model we freeridowej ofercie Fila, ich cena to niecałe 600 zł.
Mogę jedynie powiedzieć, że już na początku nasz tester stwierdził, że są bardzo miękkie, tzn. cholewka dobrze się ugina. Być może ma na to wpływ mieszanka plastiku, lub otwory po bokach cholewki.
BUT
Ten element, poza różnicami w kolorach cholewek jest taki sam jak w modelu droższym, NRK. BX został wyposażony w rzep zamiast klamry, jednak można go z łatwością wymienić dzięki mocowaniu na krzyżak.
Slider również mocowany na krzyżak.
Górna klamra taka sama jak w droższej rolce, metalowa. Samoczynnie powraca na swoje miejsce.
W BX mamy otwory bezpośrednio w skorupie, natomiast w NRK BLACK są doczepione odstające elementy przez które przewleka sie sznurówki.Elementem różniącym model BX od BLACK jest jeszcze sposób w jaki zostały wykonane otwory na sznurowadła.
Wewnątrz buta na ściankach w okolicy cholewki przyklejone są dwa kawałki miękkiego materiału (rzep od miękkiej strony), co skutecznie zapobiega wysuwaniu się linera do góry.
Cuff nie posiada cantingu (regulacja wysokości położenia cuffa), w który wyposażony jest droższy NRK.
LINER
W górnej części dosyć szeroki, sznurowany w górnej części. Posiada wentylację w postaci małych otworków po obu bokach.
Pod linerem przyklejony jest shock absorber.
ABSORBER
Tłumienie w tej rolce jest potraktowane naprawdę poważnie. Absorber jest praktycznie trzy częściowy. Pierwszy, wygląda jak by był wykonany z miękkiej gumy znajduje się bezpośrednio w plastikowym bucie. Drugi, jak wyżej pisałem jest podklejony pod linerem. Ostatnim elementem tłumiącym jest wkładka, wyposażona w oddzielne elementy tłumiące pod piętą i z przodu stopy. Sama wkładka jest mocno wyprofilowana do kształtu stopy.
PŁOZA
Wykonana z aluminium. Niestety nie jest gwintowana i na śruby jednostronne jak w droższym modelu. Mocowanie kół odbywa się za pomocą dwustronnej śruby o średnicy 6mm.
Koła osadzone są na okrągłych, aluminiowych dystansach, które utrzymują się bezpośrednio na śrubie. Po jej odkręceniu i wyjęciu, dystanse swobodnie wypadają.
Otwory mocujące do buta są podłużne co umożliwia ich regulację.
Sama płoza ma niski profil i wyposażona jest w centralny mostek usztywniający nad 2 i 3 kołem.
KOŁA
Koła stockowe, core przypomina z wyglądu ten z Hyper Concrete. Profil jak najbardziej okrągły.
Łożyska, niestety nieotwieralne.
Cała rolka w rozmiarze 42 waży 1,50 kg.
Fila NRK BX w całej okazałości
Trzy częściowy absorber
Rzep stabilizujący liner, nietypowy patent.
Mocowanie płozy.
Koło 80mm, ośka o średnicy 6mm i aluminiowe okrągłe podkładki dystansowe.
Tak prezentują się z przodu.
Od strony wewnętrznej, ażurowy cuff.
Płoza i śruby mocujące wraz z podkładkami.
Ostatnio zmieniony czw kwietnia 28, 2011 11:37 przez salomonteam1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: FILA NRK BX Wprowadzenie
Prezentują się ciekawie. Tylko pytanie czy ten rzep jest w stanie utrzymać piętę wystarczająco mocno ?
rolki: RB Fusion 84, łyżwy: Bauer Supreme one.8
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: FILA NRK BX Wprowadzenie
Jest w stanie, trzymanie jest dosyć mocne - wynika to z konstrukcji całej rolki.speed pisze:Prezentują się ciekawie. Tylko pytanie czy ten rzep jest w stanie utrzymać piętę wystarczająco mocno ?
Czym one się różnią od NRK rzep zamiast klamry i coś jeszcze... ?
Różnice NRK BX - NRK Black:
rzep pięta - klamra pięta <- przykręcane (można łatwo wymienić wedle upodobania i dostępności)
amortyzator pod butem sklejony - na rzep
kółka a`la Hyper - Hyper Concrete
łożyska bez zawleczki ABEC 7 - ABEC 7 z zawleczką
szyna na ośki 6mm ze śrubą - ośki 8mm wkręcane w szynę
cholewka nitowana - z cantingiem (można ustawić cholewkę w zależności od krzywizny nóg)
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Re: FILA NRK BX Wprowadzenie
Dzięki za porównanie zico.
To że się ugina przy kucnięciu czy jeździe przekładanką do tyłu to w moim przypadku nawet dobrze. W Fusion 84 ten rzep powoduje że rolka zachowuje się dosyć elastycznie do przodu a jednocześnie na boki trzyma bardzo dobrze. Przy niepodniesionej pięcie lub lekko podniesionej to nawet wskazane. Szkoda tylko że nie zrobili tego rzepa wymiennego...salomonteam1 pisze: Mogę jedynie powiedzieć, że już na początku nasz tester stwierdził, że są bardzo miękkie, tzn. cholewka dobrze się ugina. Być może ma na to wpływ mieszanka plastiku, lub otwory po bokach cholewki.
rolki: RB Fusion 84, łyżwy: Bauer Supreme one.8
-
- Posty: 5
- Rejestracja: śr marca 16, 2011 4:14
- Moje rolki: RB X3 MOD
- Jeżdżę od: 07 lip 2010
- Lokalizacja: Posen/Wieszkowo
Re: FILA NRK BX Wprowadzenie
Ojtam, ważne, żeby zamiennik zorganizować. W razie potrzeby zetniesz stare nity i przynitujesz na nowo, albo śrubki wstawisz. Nie ma rzeczy niewymienialnychsalomonteam1 pisze: Szkoda tylko że nie zrobili tego rzepa wymiennego...
Umiem wszystko, nie wszystkiego tylko próbowałem.