Witam. Na wstępie chce zauważyć ze nie jestem poczatkujący. W streecie robie duze postępy ale w sumie czuje ze street nie jest dla mnie. Chce spróbować verta. Ale przed pierwszym calowaniem gleby chce zaczerpnąc troche wiedzy teoretycznej. Czy może mi ktoś w przystępny sposób może mi wytłumaczyć w jaki sposób osiągnąć wysokie skoki na half-pipe i na minirampach ale na wysokość w pionie i ladawaniem na tej samej stronie. Chyba wiecie o co mi kaman. Z góry dziekuje za pomoc.
Pozdro.
Skoki. Vert.
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
- zico
- Admin
- Posty: 8963
- Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
- Moje rolki: SR Tarrega
- Jeżdżę od: 12 sty 1994
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Skoki. Vert.
Wysokie loty na vercie to przede wszystkim prędkość oraz swobodny lot, nie staraj się wybijać, bo wylądujesz na środku rampy.
Wysoka prędkość wystarczy Tobie do wylotu w linii pionowej i powrót w to samo miejsce - jest to najważniejsza kwestia. Przy lądowaniu warto ugiąć nogi, ponieważ czasami może się zdarzyć, że przy powrocie możesz nimi zahaczyć o półkę, a też nic się nie stanie jeśli się spotkasz z rampą poniżej części pionowej.
Zaznaczam jeszcze raz - nie staraj się wybijać, tylko prędkość.
Jak uzyskać wysoką prędkość? Na pewno wiesz jak się bujać na rampie, jak na huśtawce. To samo się stosuje gdy już wyskakujesz - po powrocie na pion pompujesz dalej, aby utrzymać lub powiększyć prędkość najazdu.
Istotną kwestią jest prowadzenie rolek - musisz je prowadzić równolegle tak, żeby linia kół była ustawiona do podłoża dokładnie pod kątem 90 stopni, nie jeździć na krawędziach kółek. Mają one być idealnie płasko - wtedy nie będziesz tracić prędkości.
Na mini rampach jest ciut inaczej, ponieważ nie ma tam z reguły pionu, tutaj musisz już kontrolować wybiciem aby powrócić w to samo miejsce. Do lotów bardziej polecam vert, a mini rampę bardziej pod ślizganie się na copingu.
Jakby było coś niejasne - daj znać. Ogólnie w tym roku szykuje się również na rampę, troszeczkę poskakać. Pewno też jakiś filmik się pojawi.
Wysoka prędkość wystarczy Tobie do wylotu w linii pionowej i powrót w to samo miejsce - jest to najważniejsza kwestia. Przy lądowaniu warto ugiąć nogi, ponieważ czasami może się zdarzyć, że przy powrocie możesz nimi zahaczyć o półkę, a też nic się nie stanie jeśli się spotkasz z rampą poniżej części pionowej.
Zaznaczam jeszcze raz - nie staraj się wybijać, tylko prędkość.
Jak uzyskać wysoką prędkość? Na pewno wiesz jak się bujać na rampie, jak na huśtawce. To samo się stosuje gdy już wyskakujesz - po powrocie na pion pompujesz dalej, aby utrzymać lub powiększyć prędkość najazdu.
Istotną kwestią jest prowadzenie rolek - musisz je prowadzić równolegle tak, żeby linia kół była ustawiona do podłoża dokładnie pod kątem 90 stopni, nie jeździć na krawędziach kółek. Mają one być idealnie płasko - wtedy nie będziesz tracić prędkości.
Na mini rampach jest ciut inaczej, ponieważ nie ma tam z reguły pionu, tutaj musisz już kontrolować wybiciem aby powrócić w to samo miejsce. Do lotów bardziej polecam vert, a mini rampę bardziej pod ślizganie się na copingu.
Jakby było coś niejasne - daj znać. Ogólnie w tym roku szykuje się również na rampę, troszeczkę poskakać. Pewno też jakiś filmik się pojawi.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami