Post
autor: SQU4D4K » sob lutego 18, 2012 5:50
Wg. mnie to podział jest prosty:
-nartorolki terenowe czyli uniwersalne z pompowanymi kołami (Nordic Powerslide, Skike i inne podobne )
-nartorolki klasyczne do jazdy stylem klasycznym
-nartorolki do kroku łyżwowego
Wszystkie te nartorolki łączy to , że powinno się jeździć z kijkami. Oczywiście na asfalcie można spokojnie jechać łyżwą i bez kijków, ale w terenie trudniejszym na nartorolkach terenowych bez kijków daleko się nie zajedzie. Czasem nawet 90% siły idzie wtedy przez kijki.
Ten prosty podział zaburzyły trochę Skike Twin z ruchomą piętą, bo niby na nich można jeździć stylem klasycznym i łyżwowym, ale znawcy tematu, raczej słabo ocenili zastosowanie do techniki klasycznej, a raczej docenili zdolność do jazdy łyżwą. Tak czy siak są to nartorolki uniwersalne/terenowe.
Nartorolki terenowe są super do miasta , na ścieżki rowerowe, chodnik , utwardzony żwir , ubitą ziemię. Nie są demonami prędkości, ale dojechać można w mieście prawie wszędzie. Przy odrobinie szczęścia można też wjechać w utwardzony teren, gdzie się świetnie sprawdzą.
Nartorolki klasyczne i do łyżwy potrzebują najlepiej asfaltu i to dobrej jakości. Szczególnie wymagające są te do klasyka. Najszybsze są te do łyżwy i one są używane w czasie zawodów nartorolkowych (np. Puchar Polski oraz Silesia Rollski Tour).
W Maratonie Sierpniowym 2011 pierwsze cztery miejsca w kategorii nartorolek zajęli zawodnicy na tych do łyżwy, potem były skike i między nimi dwóch na tych do klasyka.