Strona 5 z 9

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 10:41
autor: Andrzej
A co mam się opowiadać gdzie kiedy i co robie ?

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 11:00
autor: Marek
Andrzej pisze:A co mam się opowiadać gdzie kiedy i co robie ?
Nie wiedziałem ze takie testy to wielka tajemnica sory

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 11:05
autor: Andrzej
nie tajemnica tylko balkon mały.
Będzie nowy komplet to zaproszę cie na testy. Myslę że juz w weekend. Czuj się zaproszony

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 11:48
autor: Marek
Andrzej pisze:nie tajemnica tylko balkon mały.
Będzie nowy komplet to zaproszę cie na testy. Myslę że juz w weekend. Czuj się zaproszony
NIe nie za mały balkon i jeszcze cos sie dowiem nowego

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 12:13
autor: Piotr B
bj43 pisze:
xspeedy pisze:jesli jestes pewien ze na 110mm jestes szybszy to wystartuj na nich na Berlin Marathon, tylko tak mozna stwierdzic realna roznice, 6km po prostej to fajna traska aby troche sie pobawic. Wyscig sie sklada z caglych sprintow, a w takich warunkach 100mm sie brdziej sprawdzaja. Po co komu sprzet ktory sie w warunkach wyscigow nie sprawdzaja? Ja wydaje tylko na to pienadze co mi pomaga byc szybszym.

Darek
To dobry pomysł. Szkoda, że do moich szyn nie mieszczą się kółka 110 mm, bo niewątpliwie bym to sprawdził. Ponadto sądzę, że przy dłuższej szynie i większych kółkach łatwiej byłoby pokonywać wyżłobienia w asfalcie zrobione przez ciężarówki (patrz avatar xspeedy). Nie byłem jeszcze w Berlinie na maratonie, czy cała trasa tak wygląda? Macie wypracowaną metodę jazdy wzdłuż asfaltowych kolein? Bardzo się z nimi męczyłem w Poznaniu i Krakowie. Byłem prawie pewien, że w Berlinie ich nie będzie.
Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 12:36
autor: zico
Za dużo filozofii. Technika, technika i jeszcze raz technika.

Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie. Ułożenie ciała, odepchnięcie - zupełnie inaczej i lepiej można się złożyć na niskim buciku. Nie wspominając o niskiej pozycji podczas jazdy. A że kostki się gną? To trzeba je wzmocnić i mieć dopasowane buciki.

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 12:41
autor: bj43
zico pisze:Za dużo filozofii. Technika, technika i jeszcze raz technika.

Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie. Ułożenie ciała, odepchnięcie - zupełnie inaczej i lepiej można się złożyć na niskim buciku. Nie wspominając o niskiej pozycji podczas jazdy. A że kostki się gną? To trzeba je wzmocnić i mieć dopasowane buciki.
Dziękuję za wyjaśnienie.
Pozdrawiam.

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 5:32
autor: mrv
zico pisze: Co do wysokiego buta: nie wyobrażam sobie ścigania się na pełnej parze na torze, na wysokim bucie.
dobrze ze chodzi o tor :-)

a co z 100-100-110-110, 110-100-110-110 ?, tu zdaje sie jest tylko 2-4mm wyżej
Cadomotus 110-100-100-110 - środek ciężkości analogicznie jak 100-100-100-100


I co wreszcie z 3-punktowym sprzetem Bonta który przy kole 4x100mm daje 6-8mm niższe zawieszenie w porównaniu z tradycyjnym montażem ?
Wychoddzi na to że duże koło "Twój wróg" a założe się że znajdziemy przypadek wśród nas że ludzie jeżdżą na 100 zawieszonych wyżej niż dobre 110. Może należy rozważać całe rozwiązanie sprzętowe a nie tylko jego wycinek ?

EDIT: Wiekszy 10-15% ciężar rzecz oczywista, ale jak rozumiem główną wadą jest wyższe zawieszenie ?

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 7:17
autor: witomazur
Prześledziłem temat i pozwolę sobie zacytować klasyka :D Panowie biorący udział w dyskusji...nie idźcie tą drogą!!!
110 mm to obecnie standard.Wszyscy seniorzy,85% kobiet i juniorów biorących udział w poważnym ściganiu używa tego rozmiaru.Jedynym istotnym problemem na "nie" jest podniesienie środka ciężkości.Dotyczy to jednak tylko zawwodników mających problemy ze stabilizacją w stawie skokowym.Stąd rozwiązanie-szyna Hi-Lo.Daje ona predkość 110 i wysokość nad podłożem zestawu 4x100 mm.Również pozwala na zachowanie długości 12,8",co ma znaczenie dla wielu zawodników.Zestaw 4x110 jest dostępny od długości 13,3".Oczywiście ,że 110 mm jest trudniejsze do rozpędzania,co w warunkach wyścigowych występuje ciągle.Stąd w pewnych-ciężkich warunkach(deszcz czy krótki 200 metrowy tor) zawodnicy jeżdzący na 110 używają często rozmiaru 100 lub 105 mm.Również w "periodach" ciężkiego treningu czy stanów przetrenowania bezpieczniej jest wrócić na 100 mm.
Ale generalnie na dziś nie ma odwrotu od 110 mm.Dla dobrze przygotowanego zawodnika zyski w predkości są oczywiste.
Jakie rady?
Nie masz mocy na 110 mm?Potrenuj.....
Witek
Na zdjęciu róźnica w wysokości zestawów 4x110,3x110,1x100 i 4x100(pierwszy z lewej)
http://2.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... vHiLo.jpgd

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 9:04
autor: xspeedy
@Piotr B
Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!
Sorry, ale to chyba zart, Berlin ma jedne z naszybszych tras. Bylem w Poznaniu w 2007, tak naprawde to bylem moco rozczarowany i nie tylko ja z naszej grupy.
Szyny tramwajowe, katastrofalny odcinek finiszowy... beznadziejna organizacja i odczucie ze tak naprawde rolki sa tylko tolerowane...

Darek

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 9:31
autor: mrv
xspeedy pisze:@Piotr B
Poznań jakością trasy niczym nie odstaje od Berlina, powiem nawet że u nas jest lepiej!
Sorry, ale to chyba zart, Berlin ma jedne z naszybszych tras. Bylem w Poznaniu w 2007, tak naprawde to bylem moco rozczarowany i nie tylko ja z naszej grupy.
Szyny tramwajowe, katastrofalny odcinek finiszowy... beznadziejna organizacja i odczucie ze tak naprawde rolki sa tylko tolerowane...

Darek

Porównujmy Berlin z najlepszym maratonem w Polsce czyli Osiecznicą. Berlin wypada wtedy blado.
Chad pociagnalby tam poniżej 1h

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 10:00
autor: mrv
To zdjecie jest rownież ciekawe:
http://3.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... egory3.jpg
Mistrz Swiata w sprincie 200m, Gregorio Duggento
110-100-110-110

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 10:03
autor: xspeedy
@mrv

dyskusja troche nie na temat ale odpowiem :-) zgodze sie w pelni ze Osiecznica to fajny maly wyscig, bylem w tym roku pierwszy raz i bardzo mi sie podobalo. Berlin jednak to calkiem inny kaliber, to najwazniejszy event roku, przypomne tylko ze przyjezdzaja najlepsi ludzie z niemal calego swiata, organizacja, oprawa i sa naprawde b. dobre. Rolki maja swuj specjalny dzien! Transmisja Live w niemieckiej TV! Mozna lepiej propagowac nasz sport? Mysle ze nie da sie tego porownywac z Osiecznica.

Darek

Re: 100 vs 110

: wt września 16, 2008 10:38
autor: bayya
xspeedy pisze:@mrv

dyskusja troche nie na temat ale odpowiem :-) zgodze sie w pelni ze Osiecznica to fajny maly wyscig, bylem w tym roku pierwszy raz i bardzo mi sie podobalo. Berlin jednak to calkiem inny kaliber, to najwazniejszy event roku, przypomne tylko ze przyjezdzaja najlepsi ludzie z niemal calego swiata, organizacja, oprawa i sa naprawde b. dobre. Rolki maja swuj specjalny dzien! Transmisja Live w niemieckiej TV! Mozna lepiej propagowac nasz sport? Mysle ze nie da sie tego porownywac z Osiecznica.

Darek
Myślę, że właśnie na tym polega propagowanie wrotkarstwa, aby pokazać się choćby małą grupą w wielu miejscach, jak np. w Osiecznicy i pokazać ludziom w każdym zakątku Polski/ świata czym jest wrotkarstwo, a nie tylko w Berlinie gdzie co druga osoba i tak na rolkach jeździ, lub regularnie widuje trenujących rolkarzy :wink:
Myślę, że to czy na wyścig przyjeżdża światowa czołówka i w jakiej ilości nie ma totalnie znaczenia w propagowaniu wrotkarstwa... bardziej liczy się to żeby pokazać się ludziom, którzy o tym sporcie nie mają jeszcze wyrobionego zdania i zachęcić ich do czynnego spędzania wolnego czasu np. na rolkach :wink: bo w końcu wrotkarstwo póki co jest sportem rozkręcanym głównie przez rekreacyjnych/fitness'owych rolkarzy i póki co większość zawodów w Polsce i na świecie obstawionych jest właśnie przez nich... prawdziwych zawodowców jest tylko garstka w porównaniu z resztą :wink:

P.S. W Osiecznicy rolki też miały swój specjalny dzień :D Była to impreza zorganizowana przez rolkarzy i dla rolkarzy. Nie byliśmy jak to zwykle bywa w cieniu biegaczy i dodatkiem do nich :D


A żeby nie było, że piszę nie na temat, to dorzucę też coś od siebie... W tym sezonie przerzuciłam się na większe kółka (w prawdzie nie 110 ale 100) ale i tak różnica była dość znacznie odczuwalna i to na korzyść :D Ku mojemu zdziwieniu jest mi łatwiej jechać i dużo mniej się męczę. Problemem są jak zwykle górki bądź jazda pod wiatr i w deszczu, kiedy to trzeba się namachać by utrzymać prędkość. Ale na prostej płaskiej trasie jest dużo łatwiej utrzymać raz osiągniętą prędkość :wink:

Re: 100 vs 110

: śr września 17, 2008 8:29
autor: Andrzej
witomazur pisze:Prześledziłem temat i pozwolę sobie zacytować klasyka :D Panowie biorący udział w dyskusji...nie idźcie tą drogą!!!
110 mm to obecnie standard.Wszyscy seniorzy,85% kobiet i juniorów biorących udział w poważnym ściganiu używa tego rozmiaru.Jedynym istotnym problemem na "nie" jest podniesienie środka ciężkości.Dotyczy to jednak tylko zawwodników mających problemy ze stabilizacją w stawie skokowym.Stąd rozwiązanie-szyna Hi-Lo.Daje ona predkość 110 i wysokość nad podłożem zestawu 4x100 mm.Również pozwala na zachowanie długości 12,8",co ma znaczenie dla wielu zawodników.Zestaw 4x110 jest dostępny od długości 13,3".Oczywiście ,że 110 mm jest trudniejsze do rozpędzania,co w warunkach wyścigowych występuje ciągle.Stąd w pewnych-ciężkich warunkach(deszcz czy krótki 200 metrowy tor) zawodnicy jeżdzący na 110 używają często rozmiaru 100 lub 105 mm.Również w "periodach" ciężkiego treningu czy stanów przetrenowania bezpieczniej jest wrócić na 100 mm.
Ale generalnie na dziś nie ma odwrotu od 110 mm.Dla dobrze przygotowanego zawodnika zyski w predkości są oczywiste.
Jakie rady?
Nie masz mocy na 110 mm?Potrenuj.....
Witek
Na zdjęciu róźnica w wysokości zestawów 4x110,3x110,1x100 i 4x100(pierwszy z lewej)
http://2.bp.blogspot.com/_lqDds45cni0/S ... vHiLo.jpgd
Nareszcie. Witek Bardzo dziękuje.Głos rozsądku zawsze cieszy.