Strona 1 z 9

100 vs 110

PostNapisane: So lipca 05, 2008 9:44
przez Janusz
Hej,

Jakiś czas już minął od wprowadzenia kółek 110mm. Nie zamierzam kupowac, ale wiedziec nie zawadzi - jak Wasze doświadczenia? Komu się przysłużyły, a kto ma objawy przetrenowania czy wolniej/szybciej jeździ? Chyba są raczej na pewno do stosowania kiedy przychodzi więcej zjeżdżac, ale czy jeszcze w jakiś sytuacjach?

Dzięki,
Janusz

Re: 100 vs 110

PostNapisane: N lipca 06, 2008 12:22
przez Drzastwa
Juz była mowa o kołach 110 mm . Jak wiem to nikt w polsce z czołowych zawodników się na nich nie ściga . Tutaj masz linka do tematu o kołach 110mm :D viewtopic.php?f=5&t=2228 :D

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 9:22
przez Toudi
No niezupełnie... Znalazłby się jeden w miarę niedawny przypadek.

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 9:48
przez Janusz
jaki?

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 9:49
przez Toudi
Ariel wygrał Małą Dylewską w 110.
Ale nie wiem czy to sie liczy, bo to był bieg rekreacyjny :lol:

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 11:47
przez MirekCz
A to ciekawe, bo z tego co słyszałem o trasie, to branie 110 na małą dylewską to akurat nieporozumienie :D
Tam to trzeba brać tragarza do wnoszenia pod górki :)

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 12:04
przez zico
Ale jaka z.......lanka z górki :twisted: :twisted: :twisted:

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 12:20
przez mrv
Osobiście nie próbowałem i nie wiem i długo nie spróbuję - w 100mm jestem wystarczająco nad ziemią ;-) . Temat dosyć mnie jednak ciekawi. Czytałem tu wiele złego o 110mm.
Z drugiej strony coraz częściej widzę zdjęcia i raporty z wyścigów WIC czy SIC gdzie zawodnicy/zawodniczki na 110 zajmują czołowe miejsca. Nie są to tylko naparzanki z góry (w większości i tak rozstrzygane na sprintach) ale i płaskie wyścigi.

Czy to tylko producenci chcący wymóc na zawodnikach "noszenie" nowego sprzętu? Jak to właściwie jest?

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 1:19
przez Janusz
Czy we wrotkarstwie są takie pieniądze na zbieranie wszelkich danych statystycznych i ich bieżącą, dogłębną analizę komputerową jak w kolarstwie czy łyżwach szybkich? Mam wrażenie, że nieco mniejsze jednak. Być może jest tak, że w niektórych przypadkach zmiana sprzętu na 110 czy 110-110-100-110, czy jak ostatnio jeden z Francuzów 100-84-84-84-100 :!: powoduje konieczność głębokiej zmiany techniki, która jest ryzykowna, czasochłonna i może rozstroić zawodnika na czas, kiedy akurat ma utrzymać stabilną formę, bo idą starty w dużych imprezach. Dochodzi się do 'suboptymalnych' rozwiązań metodą prób i błędów i zatrzymuje się na etapie, na którym nie chce się już eksperymentować, albo zwyczajnie skończyły się pieniądze.

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 1:45
przez mrv
Janusz napisał(a):czy jak ostatnio jeden z Francuzów 100-84-84-84-100
Kto to ? Mozna prosić o jakiegoś linka ?

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Cz lipca 17, 2008 2:22
przez Janusz
Przepraszam za małą pomyłkę - 110-80-80-80-110

http://www.rollerenligne.com/fr/news.php?id=5048

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Pt lipca 18, 2008 12:40
przez Janusz
Janusz napisał(a): albo zwyczajnie skończyły się pieniądze.


Jak czytam o Tour de France, to może lepiej, że we wrotkarstwie jest mniej pieniędzy - mniej pieniędzy to i mniej pokus? Smutne to.

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Pn sierpnia 18, 2008 11:10
przez romanwrotkarz
Są produkowane jeszcze większe kółka, np 120mm i więcej ale do jazdy turystycznej terenowej.
Im wyższe kółka, tym trudniej jest panować nad równowagą w czasie jazdy, stopy rolkarza muszą być mocniejsze. Większe kółka są cięższe, a więc trzeba włożyć więcej energii w ich napędzenie

Re: 100 vs 110

PostNapisane: Wt sierpnia 19, 2008 11:47
przez null

Re: 100 vs 110

PostNapisane: N sierpnia 31, 2008 2:56
przez romanwrotkarz
W przyszłym sezonie spróbuje pojeździć na 110 x3. Jeśli bedzie lepiej to dam znać :?: