Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 12:35

Poniżej prezentuje porównanie 6 różnych szyn 5 popularnych marek. Na ten moment tylko i aż 6 szyn, ponieważ tylko tyle udało mi się zdobyć.

Porównywane będą pod względem specyfikacji technicznej opisanej, mierzonej m.in. wagi oraz co najważniejsze we wrotkarstwie szybkim: odległości od mocowania butów do styku kół z ziemią. O ile można część tych informacji wyczytać ze stron poszczególnych marek, a o tyle kolejny już raz te informacje są błędne albo nawet zdarza się, że nie ma ich w ogóle, bo... nie ma się czym chwalić.

Mierzone i ważone były:

EOskates H2 12,8"- najnowszy model, "3 generacja poprawek"
Luigino Pilot Fighter 12,9" - opisywany jako Low Profile, szyna o bardzo niskim profilu
Luigino Pilot P-51 12,9" - nowa generacja topowych szyn Luigino
Rollerblade 12,9" - szyny stosowane w Racemachine model na 2011 rok oraz Tempest 110 na 2012 rok
Schankel LiteMax HY311 12,8" - krótsza wersja poprzedniego modelu 13,2"
Simmons Racing SpeedMax HY311 12,8" - odnowiony produkt z roku 2012, model 2013

1. Wysokość szyn - pomiar.

Im szyna niższa, tym lepiej i łatwiej panować nad rolkami. Łatwiej przychodzi opanowanie techniki, jest większa stabilność.

Na początku wyjaśnię, jak należy rozumieć wysokość szyn. Poniższe dwa rysunki wyjaśnią wszystko.

Wysokość szyn to odległość od płaszczyzny górnej ich powierzchni do środków osi, które mocują kółka.
Odległość 2 to wysokość tyłu + należy dodać 55mm za promień kółka 110mm, odległość 3 to wysokość przodu + należy dodać 55mm za promień kółka 110mm.
Odległość 1 to długość szyny, którą lepiej wyrażać w mm, jest dużo dokładniej.

Obrazek

Tak nie należy mierzyć wysokości szyn, ponieważ otwory montażu osi są na różnych wysokościach:

Obrazek

Jak widać powyżej, różna interpretacja wysokości szyn może być myląca. Również mylące są podawane opisy na stronach producentów, które mijają się z prawdą.

Wysokość szyn, patrząc od najniżej osadzonych:

1) Simmons Racing HY311 - zdecydowany lider, najniżej osadzona szyna. Odległość tyłu do środka osi to około 50mm, co z kółkami 110mm daje odległości od buta do ziemi około 105mm.

Poniżej zdjęcie porównujące szynę Simmons Racing SpeedMax HY311 z szyną Schankel LiteMax HY311, różnica środka osi to 2,5mm:
Obrazek

2) EO Skates H2 oraz Schankel LiteMax HY311 mają podobne wysokości.
Odległość tyłu do środka osi to około 52,5mm, co z kółkami 110mm daje odległości od buta do ziemi około 107,5mm - EO Skates podaje 107mm, a Schankel 107,5mm.
Poniżej zdjęcia porównujące te dwie szyny - w tle przód EO Skates H2, na pierwszym planie przód Schankel LiteMax HY311.
Osie pokrywają się, choć może faktycznie te 0,5mm EO Skates jest niższa, jest to wręcz niezauważalne:

Obrazek

3) Luigino Pilot P-51 3x110 1x100 jest na kolejnym miejscu. Wysokość tyłu to 110mm. Są 3mm wyższe niż poprzednicy.
Na stronie Luigino nie ma podanych jakże ważnych danych technicznych.

4) Luigino Pilot Fighter 3x110 1x100 o dziwo prawie najwyższa z tej stawki! Opisana jako "low profile" mija się z prawdą. Wysokość tyłu to 112mm.

5) Rollerblade 3x110 1x100 to najwyższa szyna, jednak wysokość bardzo przybliżona do Luigino Pilota Fightera - odległość mocowania buta do ziemi 112,5mm.

Porównanie najniższej i najwyższej szyny (Schankel LiteMax HY311 z Rollerblade 3x110mmm 1x100mm):
Obrazek


2. Długości szyn.

Długości mierzyłem w mm, od środka osi pierwszego kółka do środka osi czwartego kółka.

1) Simmons Racing SpeedMax HY311 12,8" - 325,5mm (brak danych katalogowych nowej szyny)
1) Schankel LiteMax HY311 12,8" - 326mm (brak danych katalogowych)
1) EO Skates H2 12,8" - 326,5mm (326mm na stronie producenta)
4) Luigino Pilot Fighter 12,9" - 327,5mm
5) Luigino Pilot P-51 12,9" - 328mm (na szynie oraz na stronie 327mm)
5) Rollerblade 12,9" - 328mm


3. Wagi szyn.

Wszystkie szyny zostały zważone z dokładnością do 0,5 grama. I tutaj są błędne opisy na stronach.
Szyny ZAWSZE powinny być ważone czy wagi powinny być podawane z osiami, które są w komplecie, ponieważ są one nieodłącznym zestawem.

Wagi z ośkami:

1) EO Skates H2, waga 151,5 grama (na stronie producenta 125 gram, nowa miała ważyć 135 gram - bez osi waży 137,5 gram)
2) Simmons Racing SpeedMax HY311, waga z osiami 180 gram
3) Schankel LiteMax HY311, waga 198,5 grama
4) Luigino Pilot Fighter 3x110mm 1x100mm, waga 217 gram
5) Rollerblade 12,9" 3x110mm 1x100mm, waga 226 gram
6) Luigino Pilot P-51 3x110mm 1x100mm, waga 243 gramy (na stronie producenta dokładnie tak samo 243 gramy z dopiskiem, że ważone razem z ośkami)

Zdjęcia wag:

EO Skates H2 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

Simmons Racing SpeedMax HY311 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

Schankel LiteMax HY311 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

Luigino Pilot Fighter 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

Rollerblade 12,9" 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

Luigino Pilot P-51 3x110mm 1x100mm:

Obrazek

4. Mocowanie szyn, a ustawienie kół.

Zdjęcie prezentujące przesunięcie podparcia kół względem mocowania szyn.
Prezentacja ma tylko i wyłącznie na celu pokazania wysunięcia kół, ponieważ każde buty mają również inaczej przesunięte mocowania względem konstrukcji buta.
Z doświadczenia mogę tylko dopowiedzieć, że większość lubi lub jeździ na lekko wysuniętym przednim kole względem tylnego.
Jedni ustawiają 50/50 drudzy przesuwają szyny na przód.

Szkoda, że wszystkie szyny pokazane w zestawieniu są produkowane z mocowaniem, które umożliwia ich regulację tylko na boki. Wyjątek jednak stanowią buty, które mogą posiadać możliwość regulacji przód - tył poprzez:

- wielokrotną ilość mocowań szyny jak np. Roces Vanquish, buty dMb, Flyke Racing czy każdy but Schankela oraz Simmons Racing
- mocowanie do szyny wzdłużne, jak np. niektóre modele butów Powerslide
- nowa technologia Luigino SHIFT, która umożliwia montaż szyny na różnym rozstawie 165mm czy 195mm oraz na różnej pozycji przód tył
- na ten moment żaden but Rollerblade tej możliwości nie posiada

Od lewej: Pilot P51, Rollerblade, Pilot Fighter, EO H2, Schankel Litemax (dołożony do stawki Simmons Racing SpeedMax HY311 ma dokładnie tako samo ułożenie jak szyna EO Skates):

Obrazek

5. Mosty, kanały usztywniające oraz tłumiące drgania.

Zdjęcia prezentujące solidność wykonania mostów, które mają na celu usztywnienie szyn oraz tłumienie drgań wynikające podczas jazdy.
Pilot Fighter oraz Simmons Racing SpeedMax HY311to jedne z najsztywniejszych szyn, solidne mosty, aluminium 7050 w T7!!!
EO Skates H2 w trzeciej wersji ma poprawiony odczuwalnie tył, jest już sztywniejsza konstrukcja! Problem z przodem, ale to w większości przypadków "normalne".
Schankel LiteMax ma jedne z najsolidniejszych mostów zdecydowanie poprawiające ich sztywność oraz pracę szyny, aluminium 6061 w T6.
Pilot P-51 oraz Rollerblade sztywność najmniejsza z tych powyższy szyn.
Aluminium 7000 niby w technologii T6, choć w przypadku Rollerblade nie wierzę w to,
ponieważ seria 7000 jest dużo droższa w starzeniu (usztywnianiu i umacnianiu) niż np. 6061.
Być może tylko Pilot P-51 ma aluminium 7000 w T6, ale sztywności mają bardzo podobne jak Rollerblade.

Mosty (tubes):

Pierwsza od lewej i od dołu EO Skates H2, małe usztywnienie tyłu, dosłownie mieszczące się na styk z kółkiem, jednak dobrze usztywnia szynę.
Druga od lewej i od dołu Rollerblade 3x110mm 1x100mm, bardzo cienkie mosty, tył oraz środek połówki. Posiada usztywnienie pod mocowaniem tyłu.
Trzecia od lewej i od dołu Luigino Pilot P-51 3x110mm 1x100mm, 3 mosty, solidniejsze. Brak usztywnienia pod mocowaniem tyłu.
Czwarta od lewej i od dołu Schankel Litemax HY311, 3 solidne, grube mosty. Posiada usztywnienie pod mocowaniem tyłu.
Następna to Luigino Pilot Fighter 3x110mm 1x100mm, solidniejsze 3 grube mosty, jednak nie posiada usztywnienia tyłu.
Na koniec 3 zdjęcia mostów (od 4 do 6), usztywnień szyny Simmons Racing SpeedMax HY311, solidny przód oraz tył szyny - nie tylko usztywnienie w postaci pełnej "ściany" (6 zdjęcie z białym logo), ale również szyna nie jest w tych miejscach wycięta (6 zdjęcie, tył szyny). Dodatkowo 3 mosty. Szyna jest bardzo sztywna i do tego lekka!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Simmons Racing SpeedMax HY311 model 2013:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To na tyle dzisiejszej "opowieści" o szynach, która pokazała prawdziwość i rzetelność marek.
Kolejnym razem udowodniono, że to, co jest opisane na stronach producentów mija się wielokrotnie z prawdą.
Szkoda, że mało kto robi takie sprawdzenie informacji. Faktem jest, że takie opisy zajmują trochę czasu, pochłaniają dużo pieniędzy, ale myślę, że warto.

Zapraszam do dyskusji - ocenę pozostawiam Wam.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: pz34 » wt listopada 08, 2011 2:11

Tu gram, tam dwa i z pół kilo na całym zestawie się uzbiera. Niby niewiele ale jak ktoś aspiruje do czołówki to każdy szczegół ma znaczenie.
Pozdrawiam
Łukasz

Herb
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 736
Rejestracja: ndz września 14, 2008 9:11
Moje rolki: Turbo-Fusion 84/Solo/Xsjado PB
Jeżdżę od: 08 wrz 2009
Lokalizacja: Kraków

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: Herb » wt listopada 08, 2011 2:15

Wnioski:

1) I wyszło, że szyny EOSkates nie takie straszne, ani złe, a wygląda nawet że całkiem w porządku na tle innych. Niska waga, niski balans, dobra sztywność, dobra długość. Widać, że się przykładają do sprawy i carbon NIE jest wyłącznie chwytem marketingowym. Jeszcze jest pole do poprawy - mogą dodatkowo usztywnić ściany boczne czymś w rodzaju technologii plastra miodu lub rurek (coś jak hollow tube w butach ps). Jak kogoś stać, chyba warto.

2) Masówka to masówka. Szyna RB nigdy nie będzie na poziomie szyn "zawodniczych". To ma być produkt, który spełnia określone parametry za określoną cenę - na tyle dobra by klient nie psioczył, nic poza tym.

3) Czasami trzeba wybierać: coś za coś. Zawodnik z naprawdę mocnymi nogami powinien nie sugerować się jak najniższą wagą, tylko celować w sztywność. To porównanie wskazuje, że Pilot Fighter prawdopodobnie posłuży mu lepiej, niż lżejszy 20g model LiteMax.

4) Dostajesz to, za co płacisz.

Szkoda, że nie dorwałeś jeszcze Powerslide (Core) Icon, niejednokrotnie słyszałem wypowiedzi "to jest najlepsza szyna" tylko nie wiem do tej pory czy wypowiadający te słowa mieli jakiekolwiek podstawy do takiego stwierdzenia...
FSK: RB Solo Estilo RG2+liner Salomon STi Vinny Minton 06+RB Fusion 255mm alu+Bones REDS+UC PB Standard
PB: Xsjado Skeleton 2+Kizer Level 2+PS TWINCAM ILQ7+UC PB Team

AGR: RB Fusion+soulplate Solo+liner RB Blank+RB BLANK frame+koła RB RG2 Pro+RB SG7

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 2:19

pz34 pisze:Tu gram, tam dwa i z pół kilo na całym zestawie się uzbiera. Niby niewiele ale jak ktoś aspiruje do czołówki to każdy szczegół ma znaczenie.
Dokładnie. Poniżej waga zestawu 1133,5 grama, spróbuję jeszcze zbić z wagi, na pewno kółkami oraz łożyskami da się to zrobić, zobaczymy ile zejdziemy w dół.

Obrazek
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 2:36

Herb pisze: 1) I wyszło, że szyny EOSkates nie takie straszne, ani złe, a wygląda nawet że całkiem w porządku na tle innych. Niska waga, niski balans, dobra sztywność, dobra długość. Widać, że się przykładają do sprawy i carbon NIE jest wyłącznie chwytem marketingowym. Jeszcze jest pole do poprawy - mogą dodatkowo usztywnić ściany boczne czymś w rodzaju technologii plastra miodu lub rurek (coś jak hollow tube w butach ps). Jak kogoś stać, chyba warto.
Jak kogoś stać to może i się skusi, jeszcze pytanie: jak wytrzymała jest ta szyna w okresie eksploatacji w stosunku do aluminium? To jest sedno sprawy.
Herb pisze:
3) Czasami trzeba wybierać: coś za coś. Zawodnik z naprawdę mocnymi nogami powinien nie sugerować się jak najniższą wagą, tylko celować w sztywność. To porównanie wskazuje, że Pilot Fighter prawdopodobnie posłuży mu lepiej, niż lżejszy 20g model LiteMax.
LiteMax są bardzo dobrymi szynami, nawet dla osób ciężkich z silnymi nogami. To zostało SPRAWDZONE.
Te szyny również wspomagają odbicie, co jest ważne dla szerokiego grona użytkowników.
Jak ktoś by szukał sztywnej i zarazem lekkiej to absolutnie liderem będzie Simmons Racing HY311 - niestety na ten moment "testu" jej nie miałem.
Herb pisze:4) Dostajesz to, za co płacisz.
Nie zawsze. Przykład (ceny detaliczne w Europie):

EO Skates H2: 399 euro
Schankel Litemax: 189 euro
Luigino Pilot Fighter: 259 euro
Luigino Pilot P-51: 227 euro
Rollerblade: około 125 euro
Simmons Racing HY311: 359 euro

Różnica jest znaczna w jakości / cena właśnie w stosunku Schankel / Luigino. EO Skates H2 czy Simmons Racing HY311 nie biorę pod uwagę, bo to zupełnie inna liga. H2 lekkie, a SR HY311 i lekkie i bardzo sztywne. Więcej szyn dodam w późniejszym czasie, będzie test powiększony.

Powerslide`a jeszcze nie mam, ale tj. wyżej: będzie. Bont i inne marki też by się przydały, ale to wszystko zależy od chęci tych (dystrybutorów), co chcą dać do pomiarów.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

xlukim
Posty: 25
Rejestracja: pn lipca 06, 2009 11:15

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: xlukim » wt listopada 08, 2011 3:41

Herb pisze:2) Masówka to masówka. Szyna RB nigdy nie będzie na poziomie szyn "zawodniczych". To ma być produkt, który spełnia określone parametry za określoną cenę - na tyle dobra by klient nie psioczył, nic poza tym.
Całe te testowanie sprzętu i opisywanie co jaka szyna może, że waga itp itd myślę Zico mimo całego szacunku dla przeprowadzonego testu wydają mi się w tym przypadku raczej praniem mózgu. Na zdjęciu jest Roger Schneider. Bodajże największy zawodnik w obecnej chwili w stawce, najcięższy i raczej piekielnie silny,o widać po jego nogach. W Berlinie w tym roku był drugi. Jeździ na zwykłej masówce. W bucie, w którym technologicznych nowinek nie ma. To całe testowanie chyba grubo rozmija się z tym co decyduje w rzeczywistości, co w tym sporcie jedzie. Zico napisz na forum, że trzeba trenować a nie zajmować sie gramem wagi szyny.

Obrazek

Zdjęcie z Maratonu berlińskiego:

Obrazek

Ps. Na tej szynie jeździ też Nicola Iten.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 4:04

Jest jedno "ale": buty nie wyglądają na masówkę, a tutaj najważniejszą rzeczą jest właśnie but. Pisałem o tym w tym temacie: http://wrotkarstwo.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4994

Następnie należy zadać pytania w drugą stronę:

- o ile szybciej pojechałby ten zawodnik na innych szynach?
- o ile szybciej pojechałby ten zawodnik na lżejszym sprzęcie?
- czy ten zawodnik równałby się osiągami na Mistrzostwach Świata? Startował w ogóle?

Wbrew pozorom te pytania są na tyle ważne, co właśnie to porównanie szyn, a przesuwając wynik i powyższe zdjęcia tego zawodnika na drugi plan. Z całym szacunkiem oczywiście.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: pz34 » wt listopada 08, 2011 4:06

do kolegi xlukim.Szacunek nie ma tu nic do rzeczy. Tu raczej chodzi o brak wiedzy i zdrowego rozsądku. Trening to podstawa ale sprzęt też. I nie trzeba pisać, że trzeba trenować bo to jest oczywiste. Pisanie że robi się ”pranie mózgu" komuś kto poświęca swój czas byśmy wszyscy wiedzieli więcej jest zwykłym troleniem.
Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: Toudi » wt listopada 08, 2011 4:24

xlukim pisze:Całe te testowanie sprzętu i opisywanie co jaka szyna może, że waga itp itd myślę Zico mimo całego szacunku dla przeprowadzonego testu wydają mi się w tym przypadku raczej praniem mózgu. Na zdjęciu jest Roger Schneider. Bodajże największy zawodnik w obecnej chwili w stawce, najcięższy i raczej piekielnie silny,o widać po jego nogach. W Berlinie w tym roku był drugi. Jeździ na zwykłej masówce. W bucie, w którym technologicznych nowinek nie ma. To całe testowanie chyba grubo rozmija się z tym co decyduje w rzeczywistości, co w tym sporcie jedzie. Zico napisz na forum, że trzeba trenować a nie zajmować sie gramem wagi szyny.
Trenować?
Może jeszcze trenować na gładkim asfalcie w obcisłym stroju z ogolonymi nogami, w kasku i ochraniaczach?
Żeby mieć grubsze udo i większą siłę odepchnięcia? Albo może wydolność sobie poprawić?
To wszystko na nic!!! Trzeba napier...ć: wyrywać, pompować, wyciskać, dusić, skręcać.
Tak, żeby serce chciało wyskoczyć a a pulsowanie krwi w skroniach stawiało włosy na głowie, łydki paliły jak piekło a uda bolały jak grzech pierworodny, trzeba jeść larwy i padlinę, zabijać niedźwiedzie gołymi rękami, pokonywać syberyjskie rzeki zimą, umierać z pragnienia i pić wodę z bagna.
Ot co!
I wtedy ani ciężka szyna nie straszna ani koła z drewna. Łożyska wcale nie potrzebne. I test płóz niepotrzebny.

A póki co, to sobie z zaciekawieniem poczytałem.
Pozdrawiam
Piotr

xlukim
Posty: 25
Rejestracja: pn lipca 06, 2009 11:15

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: xlukim » wt listopada 08, 2011 4:37

zico pisze:Jest jedno "ale": buty nie wyglądają na masówkę, a tutaj najważniejszą rzeczą jest właśnie but. Pisałem o tym w tym temacie: http://wrotkarstwo.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4994

Następnie należy zadać pytania w drugą stronę:

- o ile szybciej pojechałby ten zawodnik na innych szynach?
- o ile szybciej pojechałby ten zawodnik na lżejszym sprzęcie?
- czy ten zawodnik równałby się osiągami na Mistrzostwach Świata? Startował w ogóle?

Wbrew pozorom te pytania są na tyle ważne, co właśnie to porównanie szyn, a przesuwając wynik i powyższe zdjęcia tego zawodnika na drugi plan. Z całym szacunkiem oczywiście.
W nawiązaniu na pierwsze dwa podpunkty. Nie wiem czy musi zawracać sobie głowę. Póki co rekord świata 58:17 nalezy do niego. Więc chyba szybciej jeździc nie musi. Może nie chce. A może jak go pobują to zmieni szynę.

W nawiązaniu do ostatniego podpunktu nie każdego priorytetem jest startowanie w mistrzostwach świata na rolkach. Startuje na łyżwach. Tam udało mu się zdobyc złoto.

Co do buta nie napisałem, że to masówka. Jeżeli to custom to nie z górnej półki. A napewno nie taki w jakim jeździ w obecnej chwili w większości przypadkow światowa czołówka. Z tego co sie orientuje jest to but sprzed 4-5 lat.

W nawiazaniu Pz34 do trolowania. Nie troluje. A wykazałem tylko, że masowa szyna RB mimo Twojego stwierdzenia, że nie będzie na poziomie szyn zawodniczych doskonale sobie w tych warunkach daje rade. A gdyby Ci zawodnicy chyba nie zadowalają sie nimi na tyle, żeby nie psioczyli.

A piszę to wszystko dlatego, że przez takie testowanie i pisanie jak ważna jest sztywność szyny dalece rozmija się z prawdą. Prawie byłem zdecydowany na kupno Pilot Figthera, Wydałbym 1000 pln i po co? Po to żeby po czasie uświadmomić sobie, że nie ma to wpływu na wynik. A według Twoje wypowiedzi Pz34 ma. No jak widać na załaczonym obrazku jednak nie.

Ps. Zico mimo ogromnego szacunku dla Joeiego, który był 6 w tym roku w Berlinie, ma tą najlepszą szynę i najlepszego buta okazało się, że jednak nie sprzęt jedzie.

xlukim
Posty: 25
Rejestracja: pn lipca 06, 2009 11:15

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: xlukim » wt listopada 08, 2011 4:39

Dzięki Toudi. Podzielam opnie. :D

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: Toudi » wt listopada 08, 2011 5:10

Muszę chyba wyrażać się jaśniej.

Chciałem powiedzieć, że poszedłem krok (no może dwa) dalej Twoim tokiem rozumowania, żeby pokazać, że nie masz racji.
Bo jeśli Schnaider daje radę na standardowym sprzęcie, to wydaje się, że nie ma sensu przepłacać (a może próbuje złapać nowego sponsora i dlatego jedzie w najprostszym sprzęcie?)
Gdyby pojechał w płaszczu na 1h10, to znaczyłoby, że stroje z lycry nie mają sensu?
W Gdańsku jeden (chyba) Ukrainiec pojechał 1h16 w fitnesowym bucie na kołach 84mm. Czy to znaczy, że koła 100 czy 110 i niski but są przereklamowane czy ew., że Polacy w zestawach niski but i 4 x 110, którzy przyjechali z nim i po nim, to sieroty i w ogóle nie powinni jeździć na rolkach, bo do tego nadają się tylko Ukraińcy?

Oczywiste jest, że większość czytelników testu nie poleci zmienić szyn, z powodu 50 g różnicy ale jeśli wziąć pod uwagę 50 g na szynie, 50 czy 100 lub więcej na bucie i 150 na kołach, to to jest nic? Wiadomo że to można nadrobić treningiem albo schudnąć ale przecież nie można powiedzieć, że nie ma różnicy. Dlaczego nie miałbym sobie odchudzić zestawu, gdyby mnie na to było stać?


Poza tym, gdzie miałby się taki test ukazać, jeśli nie na tym forum? Przecież to specjalistyczne forum
Pozdrawiam
Piotr

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: pz34 » wt listopada 08, 2011 5:15

Oprócz doświadczonych starych wyjadaczy to najbardziej wiarygodnymi osobami, które mogły by wypowiedzieć się o wpływie szyn na wynik są zawodnicy z czołówki bo ci najwięcej trenują. Cała reszta nie może tego stwierdzić która szyna jest lepsza bo niby jak skoro nawet nie mieli okazji w niej jeździć.
Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 5:30

xlukim pisze:Ps. Zico mimo ogromnego szacunku dla Joeiego, który był 6 w tym roku w Berlinie, ma tą najlepszą szynę i najlepszego buta okazało się, że jednak nie sprzęt jedzie.
Czy Berlin jest wyznacznikiem najlepszego zawodnika? Moim zdaniem nie jest. Wyznacznikiem najlepszego zawodnika w danym sezonie są Mistrzostwa Świata!
Joey w zeszłym roku wygrał prawie każdy swój wyścig na torze, właśnie na Mistrzostwach Świata.
Rekordy? R. Schneider ma jeden, zobacz sobie sam: http://wrotkarstwo.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=1044
Joey Mantia ma ich 5. Stan na 2010 rok.

Co do sprzętu R. Schneidera. Jak wiadomo jeździ dla Rollerblade. Buty i szynę ma Rollerblade. Może MUSI w tym sprzęcie jeździć?
Dlaczego nie jeździ na kółkach Rollerblade? Bo za ciężkie czy nie jadą jak powinny? R. Schneider jakby zmienił sprzęt na lepszy miałby więcej rekordów niż Joey?

Odbiegamy troszeczkę od tematu, ale dobrze, że dyskusja się toczy :)
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szyny 3x110mm 1x100mm - specyfikacja techniczna, porównanie

Post autor: zico » wt listopada 08, 2011 5:47

Dodam jeszcze, że najważniejszą rzeczą w szynach jest ich wysokość - to jest ważne dla KAŻDEJ osoby uprawiającej wrotkarstwo. Później leci sztywność oraz ustawienie kół - to już jednak sprawa INDYWIDUALNA.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed”