Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » czw września 22, 2011 6:34

Miałem kilka minut wolnego czasu, aby zważyć 12 różnych kółek o średnicy 110mm, wyniki poniżej.

dMb Triumph 110mm, czerwone waga: 137,5 grama
dMb Triumph 110mm, białe waga: 138,5 grama
Schankel Edge G 110mm waga: 139 gram
Schankel Egde R 110mm waga: 141,5 grama
Schankel Spin 110mm waga: 143 gramy
MPC Storm Surge waga: 144,5 grama
Schankel Aeon 110mm waga: 144,5 grama
AM-Wing Boxer 110mm waga: 145 gram
Rollerblade 110mm (Hyper Hyperformance) 110mm waga: 149 gram
Atom One 110mm waga: 156 gram
AM-Wing Jets 110mm waga: 162,5 grama

Poza "konkursem" 110mm: Powerslide Infinity 105mm waga: 152,5 grama

Rożnice na komplecie 8 kółek 110mm mogą wynieść aż 200 gram!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Herb
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 736
Rejestracja: ndz września 14, 2008 9:11
Moje rolki: Turbo-Fusion 84/Solo/Xsjado PB
Jeżdżę od: 08 wrz 2009
Lokalizacja: Kraków

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Herb » czw września 22, 2011 8:28

Teraz pozostaje zadać sobie pytanie: jakie konsekwencje niesie ze sobą mniejsza/większa waga kółek? Zmniejszyć wagę można na jeden sposób - odejmując pewną masę - niekoniecznie powodując dostrzegalne ubytki w bryle, bo można zmniejszyć gęstość materiału lub zmienić materiał. A więc koła lżejsze mogą mieć:

-lżejszy core o innym kształcie
-lżejsza oponę - uretan o niższej gęstości (raczej źle) lub mniejsza jego ilość (źle)
-lżejszy core o niższej gęstości materiału (niekoniecznie źle)
-lżejszy core z innego materiału (źle lub dobrze, zależy od parametrów tworzywa)

Trzeba by zestawić wagę z takimi parametrami jak: twardość, przyczepność, rebound, sztywność core, odporność na odkształcenia etc. żeby był jakiś układ odniesienia. Samej wagi nie warto rozpatrywać - koło lekkie na którym jeździć się będzie wolniej, to żadna przewaga. Z kolei te kilka gram więcej, na kole lepszym, to cena którą warto zapłacić za poprawione właściwości jezdne. Z freestylowego podwórka - Concrete są sporo cięższe od Gyro F2R, a lepsze chyba pod każdym względem.

Zico - fajnie, że poświęciłeś czas, ale przydałyby się jeszcze inne dane na temat tych kół, by to zestawienie było czymś więcej niż ciekawostką ;) Najłatwiej sprawdzić rebound i wytrzymałość core (niestety, trzeba zniszczyć koło w imadle).
FSK: RB Solo Estilo RG2+liner Salomon STi Vinny Minton 06+RB Fusion 255mm alu+Bones REDS+UC PB Standard
PB: Xsjado Skeleton 2+Kizer Level 2+PS TWINCAM ILQ7+UC PB Team

AGR: RB Fusion+soulplate Solo+liner RB Blank+RB BLANK frame+koła RB RG2 Pro+RB SG7

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » czw września 22, 2011 8:45

Tj. napisane wyżej: małe porównanie wag.


Tutaj porównane zostały kółka DO JAZDY SZYBKIEJ, więc kółka freestyle / freeride włóżmy do innego podwórka - różnice są duże w hubach, które są również odpowiedzialne za toczenie, rebound i trzymanie.

Wracając do zestawienia i wag: waga ma olbrzymie znaczenie, pytanie do Ciebie Herb: jechałeś kiedykolwiek maraton w rolkach do jazdy szybkiej o wadze np. 1700 gram oraz w rolkach o 200 gram lżejszych? Czułeś różnicę?

Nie ma Matterów - wagowo lekkie, ale wiadomo jakie są huby, byłyby najsłabsze porównując do tych kółek powyżej.
Następnie: dlaczego uważasz, że uretan o niższej gęstości jest zły? Z pewnością ma mniej w sobie żywicy i przez to jest lżejszy, a jednak koła są bardzo szybkie, jak np. dMb - Janek wygrał na tym kole sprinty na ulicy i jak stwierdził: "najlepsze kółko na sprint, na drogę".

Nie znam przypadku w powyższych kółkach, że coś się stało bezpośrednio z corem, jedynie jeden model kółek miał odklejoną oponę od cora.

Jeśli chodzi o toczenie, był już test w Niemczech, chodziło o najdłuższą, przebytą drogę toczenia w stosunku do twardości kółek. Wygrało kółko AM-Wing, zaraz za nim był MPC Storm Surge, na końcu stawki znalazł się Matter i Hyper. Link do testu: http://www.speedskating.tv/2011/speedsk ... llen-test/
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Piotr B
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1839
Rejestracja: czw listopada 18, 2004 8:00
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Dębno

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Piotr B » czw września 22, 2011 10:32

aż boję się tej prędkości gdy przesiądę się z matterów na AM-Wingi w 2012 roku!!!!!!!!
No ale jak jeszcze odejmę z brzucha 5 kg......

Awatar użytkownika
Andrzej
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1724
Rejestracja: pn marca 15, 2004 10:26
Moje rolki: Szybsze ode mnie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Andrzej » czw września 22, 2011 10:35

Piotr B pisze:aż boję się tej prędkości gdy przesiądę się z matterów na AM-Wingi w 2012 roku!!!!!!!!
...
Powinieneś, tylko czy potem opanujesz ten sprzęt ?

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » czw września 22, 2011 10:50

Widzę, że kilka osób nie rozumie istoty lekkiego sprzętu i zaraz próbuje porównywać go do swojej wagi... ;)

Spróbuję naprostować mylne stwierdzenia:

- czy w jeździe szybkiej podnosimy nasze całe ciało czy raczej podnosimy rolki, a techniką odepchnięcia i pracy rolek staramy się jak najbardziej odciążać NOGI żeby ich nie męczyć?

Wyjaśniać coś więcej? Myślałem, że tak kluczowe sprawy jak technika oraz restytucja (odpoczynek) nóg są przez wrotkarzy szybkich znane...
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: mrv » pt września 23, 2011 12:03

zico pisze:Widzę, że kilka osób nie rozumie istoty lekkiego sprzętu i zaraz próbuje porównywać go do swojej wagi... ;)

Spróbuję naprostować mylne stwierdzenia:

- czy w jeździe szybkiej podnosimy nasze całe ciało czy raczej podnosimy rolki, a techniką odepchnięcia i pracy rolek staramy się jak najbardziej odciążać NOGI żeby ich nie męczyć?

Wyjaśniać coś więcej? Myślałem, że tak kluczowe sprawy jak technika oraz restytucja (odpoczynek) nóg są przez wrotkarzy szybkich znane...
Juz wiemy dlaczego Dżoł przegrywa teraz MŚ na ciężkich atomach? Powinien przejść na Boxery! :evil:
Myślę że podobny efekt co pare gramów na kółku daje skrócenie sznurówek i obcięcie kawałka języka więc nie przesadzajmy. Łożyska ninja nie przyjęły się ani jako przeciwdeszczowe co o ile pamiętam kiedyś lansowałeś jak i lekkie. To porównanie wagi to tylko ciekawostka.

Herb
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 736
Rejestracja: ndz września 14, 2008 9:11
Moje rolki: Turbo-Fusion 84/Solo/Xsjado PB
Jeżdżę od: 08 wrz 2009
Lokalizacja: Kraków

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Herb » pt września 23, 2011 3:02

Zico, moja wypowiedź ma charakter drążenia tematu, żeby dowiedzieć się więcej, a nie żeby trollować ;P Maratonu nie przejechałem, mam zamiar połówkę przejechać na swoich żelazkach (kół nowych nie założę, set tak jak na miasto) i nawet mam ambicje na dobry jak na taki sprzęt czas :D

Mi chodzi o to, czy różnica wagowa ma aż takie znaczenie, że powiedzmy, zaoszczędzenie 100 gram na zestawie może być impulsem by zmienić koła, nawet jeżeli któraś z innych charakterystyk jest słabsza niż w tych cięższych. Czyli, czy lepiej mieć lżejsze koła o słabszym toczeniu, czy cięższe o lepszym. Przykład Matter Hollow Core pokazuje też, że lżejsze niekoniecznie znaczą lepsze. Jeżeli istnieją koła lekkie o ogólnej charakterystyce na super poziomie, to ekstra, ale takie cuda chyba rzadko się zdarzają, nie?

Uretan mniejszej gęstości, na pewno przekłada się na zużycie koła - tak, wiem czołówka się o to nie martwi, przeciętny ścigant jednak chyba woli mieć koła które pożyją dłużej.
zico pisze:Jeśli chodzi o toczenie, był już test w Niemczech, chodziło o najdłuższą, przebytą drogę toczenia w stosunku do twardości kółek. Wygrało kółko AM-Wing, zaraz za nim był MPC Storm Surge, na końcu stawki znalazł się Matter i Hyper. Link do testu: http://www.speedskating.tv/2011/speedsk ... llen-test/
O właśnie, więcej danych, dobra rzecz! Test jest fajny i pozwala zauważyć różnicę w toczeniu, jednak jeśli się nie mylę, wszystkie koła testowano na jednakowej nawierzchni. Na pewno byłyby pewne zmiany w tabeli przy pomiarach na nawierzchni bardziej chropowatej, mokrej etc.

BTW jeżeli waga ma tak istotne znaczenie, to czy nie byłoby opłacalnym robienie "jednorazówek" dla najlepszych? Kół z jak najlżejszym hubem i taką ilością uretanu, by starczała na jeden maraton, a potem do kosza?
FSK: RB Solo Estilo RG2+liner Salomon STi Vinny Minton 06+RB Fusion 255mm alu+Bones REDS+UC PB Standard
PB: Xsjado Skeleton 2+Kizer Level 2+PS TWINCAM ILQ7+UC PB Team

AGR: RB Fusion+soulplate Solo+liner RB Blank+RB BLANK frame+koła RB RG2 Pro+RB SG7

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Adi01 » pt września 23, 2011 7:26

Nie widzę w tym teście Am-Wing Jets a powiem tak, na 100mm Jets (purpurowe) mam gorsze czasy niż na 100mm Infinity 85a więc zdanie już sobie wyrobiłem. W teście brakuje też Matter Marathon Lite na których jeżdzi mi się najszybciej.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 7:47

O to chodzi - Panowie trafiliście w sedno, porównujecie Joeya, jego sprzęt, który dostaje za darmo - ten chłopak ma wymagania! On nie dostanie ot tak sobie Boxerów, założę się nawet, że tych kółek nie dotknął, bo firma musiałaby zapewnić masę kół, płacić itp. itd. A w Polsce? Na tych kółkach jeździ, co piąty średnio zaawansowany zawodnik, który dba o swoje kolana i do tego chce mieć osiągi jak najniższym kosztem!

Stać Was na Atomy, MPC, Mattery, Hypery USA, cuda na kiju, które kosztują od 600pln w górę za komplet? No, może znajdą się tańsze? AM-Wingi to przy tym tanie kółka, a osiągi na drodze mają bardzo podobne, czasami nawet lepsze i do tego NAJLEPIEJ z tych wszystkich kół amortyzują drgania. Każdy starszy zawodnik wybierze te kółka, jeśli dba o swoje kolana i gwarantuje Wam, że nie zamieni już na żadne inne, wyprodukowane do tej pory.

MRV - łożyska ninja są nadal uważane za najlepsze stalowe. Informuję Ciebie, że jest to po prostu SKF dedykowany do jazdy szybkiej, poczytaj sobie fora: na takich łożyskach jeździł Rollerblade World, w Polsce wiele osób, które korzystało z tych łożysk uważa nadal, że były one najlepsze. Produkowane jako wyścigowe łożyska mini oraz wersja 608. Oczywistym jest, że łożysko mini ma mniejsze podatności na zużycie, ponieważ brud ma utrudnione wejście do środka tych łożysk.

Co do Joeya - przecież ten zawodnik jeździ na najwyższym poziomie! Inaczej kółka zachowują się przy najwyższych prędkościach oraz różnych nawierzchniach, ten zawodnik wie, co ma dobierać na dany typ wyścigu. Jeździł na Matterze, Hyperach USA - i co? Wrócił na razie na Atomy. Jakby szczegółowo zobaczyć, jeździ na markach dostępnych w USA, a nie innych! Taki, mały drobny szczegół. AM-Wing, dMb już nie są tak dostępne i wypromowane w tym kraju. 99% zawodników w Polsce nie osiąga takich prędkości jak Joey Mantia, więc tutaj też porównanie kół jest trochę nie na miejscu.
Dodatkowo Joey zmienił but, który jest lżejszy o około 150 gram, jak sam Joey określił: jest to najlepszy but jaki miał do tej pory i do końca swojej kariery nie będzie już jeździć na innych.

Oddzielmy jednak teraz linię Joeya od większości zawodników w Polsce, bo to zupełnie inna liga osiągów, tras wyścigów (tory, jakość drogi) oraz możliwości finansowe. Chyba, że ponad tym wszystkim jest LANS, to proszę bardzo MRV -> potrafię to zrozumieć, że dla lansu zrobi się wszystko żeby mieć i się pokazać. Tj. wybór, że "4x110mm" - muszę mieć, bo są najszybsze i najlepsze. :lol:


Zawodnik w Polsce patrzy przede wszystkim na cenę i na to, co się sprawdza w Polsce na zawodach. Gwarantuje każdemu początkującemu oraz średnio zaawansowanemu wrotkarzowi szybkiemu, że na AM-Wingach będzie mieć wzrost osiągów o około 10%, wynika to po prostu ze specyfikacji kół. Jako jedyny w Polsce dałem jako pierwszy kółka do testów ze wszystkich na rynku, nie bałem się żadnej krytyki. I co? Koła się przyjęły. Herb - tym cudem masz właśnie AM-Wing Boxer - lekkie, mocne i ma osiągi. MRV - podnosisz głos, a nawet nie miałeś tych kółek w swoich rolkach! Nie jeździłeś na nich, a sypiesz jakimiś komentarzami o Joeyu... Popytaj sobie chociaż ludzi, co mają to w swoim sprzęcie i ile poprawiło im to osiągów.
Nawet część czołówki zawodników twierdzi, że to najlepsze kółka, jakie mieli na drogę. Nie będę sypać nazwiskami, ale te osoby na pewno coś powiedzą, bo do tego momentu nie byłem taki, żeby chwalić się osiągnięciami innych, ale widać, że nadszedł ten czas, aby wszystko pokazać z pierwszej ręki, bo widać, że brakuje praktyki, tylko po forach noszą się pismaki ze swoimi zamkniętymi teoriami. Trzeba bardzo dużo wyjeździć w życiu, żeby mieć pojęcie o sprzęcie w tym sporcie.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 7:48

Adi01 pisze:Nie widzę w tym teście Am-Wing Jets a powiem tak, na 100mm Jets (purpurowe) mam gorsze czasy niż na 100mm Infinity 85a więc zdanie już sobie wyrobiłem. W teście brakuje też Matter Marathon Lite na których jeżdzi mi się najszybciej.
Test jak widać dotyczy 110mm.

Purpurowe są najtwardsze. Najtwardsze nie znaczy najszybsze.

Rozumiem, że jesteś lekkim zawodnikiem, domniemam, że Marathon Lite Tobie nie trzeszczy i nic się z nim nie dzieję, więc jeśli tak jest, to Twoja waga jest niska.

Jeździłem na Marathon Lite i te koła trzeszczały, po prostu zaczęły pękać huby. Owszem, były szybkie. Zamieniłem na AM-Wing Jets niebieskie. Jeździłem tak samo szybko, pomimo, że te kółka były cięższe oraz dodatkowo zaoszczędziłem sobie kolana. Niebieskie do purpurowych mają się tak, że są o 2 oczka w skali Shore`a miększe niż purpurowe. Purpurowe są dla mnie zdecydowanie za twarde, a ważę około 78kg.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Adi01 » pt września 23, 2011 8:28

W tym teście są również koła 100mm i jedno 104mm.
zico pisze:Stać Was na Atomy, MPC, Mattery, Hypery USA, cuda na kiju, które kosztują od 600pln w górę za komplet? No, może znajdą się tańsze? AM-Wingi to przy tym tanie kółka,
Am Wig Jets 100mm 42,50-45,00zł/szt.
Matter Juice 105mm 43zł/szt. (100mm były w tej samej cenie).

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 8:36

Adi01 pisze:W tym teście są również koła 100mm i jedno 104mm.
zico pisze:Stać Was na Atomy, MPC, Mattery, Hypery USA, cuda na kiju, które kosztują od 600pln w górę za komplet? No, może znajdą się tańsze? AM-Wingi to przy tym tanie kółka,
Am Wig Jets 100mm 42,50-45,00zł/szt.
Matter Juice 105mm 43zł/szt. (100mm były w tej samej cenie).
Pokaż w tym porównaniu zdjęcia wag kół 100mm, 104mm. Przecież wyraźnie jest napisane, że dotyczy to kółek 110mm, takie były ważone i takie są na zdjęciach. Jest jeden wyjątek kółko Powerslide 105mm.
Już ok - piszesz o teście twardość / droga toczenia w tym linku, a to tylko dodatek do tego porównania wag.

Jeśli mamy rozmawiać rzeczowo o cenach, to proszę bardzo - dotyczy jak w temacie kółek 110mm:

AM-Wing Boxer 1 szt. 110mm z dedykowaną tuleją: 50pln
Hyper USA 1 szt. 110mm bez tulejki: 90pln, 64pln po przecenie
Matter Defcon 1 szt. 110mm bez tulejki: 79pln, 55pln po przecenie
Atom One 1 szt. 110mm bez tulejki: około 75pln za sztukę, nie znajdzie się taniej niż 50pln za sztukę

Ceny można łatwo sprawdzić.

Nie odpowiedziałeś też na moje pytanie, co do Twojej wagi. Prawdopodobnie dobrałeś sobie sam kółka, nie wykorzystując opinii bardziej doświadczonych osób. Na moje te purpurowe kółka były dla Ciebie za twarde i dlatego nie jechałeś. Jeszcze raz napiszę: twarde nie znaczy najszybsze.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Adi01 » pt września 23, 2011 9:21

Moja waga - ok. 74kg.
Waga kółek (i całych rolek) ma znaczenie - mniejsza masa do przenoszenia = mniejsze zmęczenie - dlatego przyzwyczajam się do Triple X2 z Marathon Lite :wink:
Twardsze koło to mniejszy opór toczenia a Jets'y w miarę przyzwoicie jadą na kiepskim asfalcie ale im lepszy (gładszy) asfalt tym bardziej "przysysają się" i bardziej męczą. Do treningów na kiepskiej nawierzchni mogą być ale na zawody odpadają. Zresztą przy odpowiednim ugięciu kolan nawet na kiepskim asfalcie i kołach F0 nie ma problemu ze stawami(testowałem to na sobie na dystansie 32km). Więc bardzo dużo zależy tu od odpowiedniej pozycji (nie mylić z pochyleniem tułowia) - nogi działają jak amortyzatory.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 10:08

Przy Twojej wadze purpurowe są zdecydowanie za twarde, stąd też wolno jedziesz, bo kółko nie daje Tobie wystarczającego odbicia. Przykładem twardych, nie jadących kółek jest np. Hyper Agent Orange, na ulicy gładkiej czy szorstkiej to koło w ogóle nie jedzie - więc nie jest do końca prawdą to, że twarde kółko, które powoduje mniejsze opory toczenia jest kółkiem szybkim...
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed”