Szukam łyżworolek z niskim butem

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Władek
Posty: 4
Rejestracja: sob stycznia 15, 2011 2:34
Moje rolki: Crossfire
Jeżdżę od: 15 lip 2008

Szukam łyżworolek z niskim butem

Post autor: Władek » sob stycznia 15, 2011 2:57

Witam,
jestem nowicjuszem na forum, ale nie w rolkach.
Trochę jeżdżę i zainteresowałem się rolkami z niskim butem.
Czy zmiana buta z wysokiego na niski odbędzie się bezproblemowo? Czy stopa się szybko przyzwyczai?
Z góry dziękuje za porady

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Szukam łyżworolek z niskim butem

Post autor: zico » sob stycznia 15, 2011 3:52

Witam,

- buty "niskie" trzeba przymierzyć. Kiedyś nie było za dużego wyboru i kończyło się różnie: jednym pasowały, drudzy musieli się przystosować z różnym skutkiem, "bólem". Teraz jest już wybór i warto przymierzyć, nie patrzeć też na cenę produktu. Po prostu niski but ma leżeć, bo z tego sportu mamy czerpać przyjemność, a nie się męczyć.

- buty muszą być sztywne, no chyba, że ktoś ma problemy ze stopami jeśli chodzi o komfort. Wtedy można wybrać wygodne i miękkie, ale należy przy tym pamiętać, że im miększy but, tym bardziej będziemy tracić na prędkościach jak i osiągach.

- jeśli sztywne, to lepiej żeby były dobrze wyprofilowane, szczególnie w okolicach kostek i pięty. Uciskanie na piętach może powodować nieprzyjemne urazy, często spotykane u wrotkarzy szybkich.

- termoformowanie - punkt, dwa punkty to maks jeśli chodzi o prawidłowe formowanie do stopy. Nie ma możliwości, że kupujemy but, który nam się podoba, nie leży na nodze i na siłę będziemy próbować go ukształtować do naszej stopy. Nie ma takiej możliwości.