łyżwy a rolki

Szybciej, dalej, efektywniej! Porady dla tych, którzy chcą dać z siebie więcej
Faster, longer, more efectively! Place for people who want to be better at inline speed skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
Janusz
Redaktor wrotkarstwo.pl
Posty: 598
Rejestracja: czw sierpnia 23, 2007 11:26
Moje rolki: Schaenkel Edge R
Jeżdżę od: 01 lip 2002
Lokalizacja: Warszawa

łyżwy a rolki

Post autor: Janusz » wt marca 17, 2009 9:44

Spotkałem się z opinią, że raczej nie da się być dobrym rolkarzem szybkim bez lat treningu na łyżwach szybkich. Dodał ten ktoś, że w zasadzie nie ma przypadków, w których rolkarzowi szybkiemu udałoby się odnieść wielki sukces na łyżwach (np. R. Schneider całkiem nieźle, ale P. Briand czy Sh. Dobbin plątali się kilka dni temu na w Kanadzie), natomiast jest wielu łyżwiarzy, którzy po przejściu na rolki są bardzo dobrzy.
Nie znam się, ale z tego, co widzę, to się nie zgadzam do końca (np. Chad Hedrick). Ale ciekaw jestem Waszych opinii. Wiem, że temat był wiele razy wałkowany, ale odgrzać chyba nie zawadzi. Wiem też, że obie dyscypliny różnią się i techniką i przygotowaniem, nie o to mi chodzi.