Oł dżizas! Rolka freestylowa nie jest rolką agresywną - to pierwsza różnica.
Różnice wynikają z innego zastosowania: Agressiv to tricki na rurkach, murkach, rampach, skoki z obrotami o 360 stopni, o 540 stopni, zjazdy ze schodów - we freestylu tego nie ma! Freestyle to jazda po płaskim! (jest mnóstwo obrotów, ale raczej nie skakanych)
Różnice, które ja dosrzegam:
1. Inny but - w agressivach but zwykle jest skorupą, w rolkach freestylowych rzadziej. But w freestyul jest raczej połączeniem skorupy z miękkością
. Np. w takich SEBACH but jest podobno przejęty z rolki wyścigowej. Jeśli but w rolce freestylowej jest skorupą, to taka rolka nadaje się często również freerrajdu (np. twister, seba fr, roces skt, powerslide maven, powerslide cell II). But w agressivach jest zwykle pancerny i nie ma zmiłuj się. (roces majestic np.)
2. na rolkach freestajlowych pomykasz między kubeczkami tak jak tu:
http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=
i ważniejsza jest sam styl jazdy niż wskakiwanie na murki, poręcze i inne obiekty. Dlatego rolki agresywne mają inaczej skonstruowane "podwozie" (spodnią część buta i szynę w której osadzone są kółka). Podwozie jest pancerne, odporniejsze na zniszczenia i przystosowane do wskakiwania na poręcze, do jazdy na rampie, czy po innych naturalnych obiektach.
Przystosowane to znaczy: but jest na tyle szeroki, żeby móc się komfortowo ślizgać się na krawędziach (odległość między płozą a krawędzią buta), płoza często ma wgłębienie na środku - na rurkę (poręcz na blokowiskach). Zdarza się - i to chyba nie rzadko - że używa się jedynie dwóch kółek w rolce (pierwsze i czwarte), co zupełnie jest nie do pomyślenia we freestyle, ponieważ w agressivach liczy się stabilność, a we freestylu zwrotność.
3. Szyna: W freestylowych raczej mniej niż 250 mm, w agresywnych około 250 i powyżej, ale nie dużo więcej niz 250 (chyyba max 265mm?). Pozatym szyna w agresynwych to zwykle szyna kompozytowa, która ma lepsze właściwości do tej jazdy, umożliwia lepsze ślizganie się i lepiej tłumi drgania tak charakterystyczne dla jazdy agresywnej. We freestylu ważna jest kontrola nad rolką, co umożliwia szyna aluminiowa, która jest sztywna i krótka.
4. Koła: Agresywne rolki mają
małe koła o (pół)płaskim profilu i wykazują się dużą twardością, aby umożliwić ślizgi. Mała średnica to oznacza max 56mm, twardość duża to od 85A w górę. W freestyle koła są większe (max 80mm) i miększe - około 84A, mają średnicę hokejową, czyli eliptyczną, co daje większą przyczepność na łukach, których jest mnóstwo w tym rodzaju jazdy.
5. But wewnętrzny (tzw.liner) jest w agresywnych - z reguły - bardziej miesisty - by tłumić drgania podczas skoków. I często wygodniejszy.
Popatrz sobie jak wyglądają u zica na sklepie rolki do freestylu a jak te do jazdy agresywnej i zobaczysz rónicę, zwróć uwagę zwłaszcza na podwozie