Problem z Fusion x5

Urban skating - sprzęt / Inline urban skating equipment

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Luqu
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwietnia 19, 2009 11:51

Problem z Fusion x5

Post autor: Luqu » ndz czerwca 14, 2009 9:59

Mam problem z zamontowaniem hamulca. Długość szyny to 243 mm. Próbowałem na kilka sposobów i nic. Da się ten hamulec do takiej szyny zamontować? Jak ktoś ma zamontowany to czy mógłby zrobić zdjęcie i jakoś mi wysłać?

Awatar użytkownika
erde
Posty: 14
Rejestracja: śr marca 11, 2009 10:30
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: erde » ndz czerwca 14, 2009 11:00

oczywiscie, ze sie da-odkrecasz ostatnie kolko, odkrecasz tylna srube mocujaca szyne, wsuwasz hamulec od tylu, wkrecasz dluzsza srube mocujaca szyne, zakladasz kolko na dluzszej tulecje i juz:)

zdjec nie zrobie, bo nie mam zalozonego hamulca...

Awatar użytkownika
Casc
Prześcigant 4x100mm
Posty: 311
Rejestracja: sob lipca 12, 2008 3:20
Moje rolki: Fusion X5
Jeżdżę od: 15 maja 1996
Lokalizacja: Szczecin/Poznań

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Casc » ndz czerwca 14, 2009 7:04

Ale po co hamulec do X5?
Tzn. wiem, że dodali go w zestawie, ale byłem przekonany że tylko tak dla żartu.
Wydaje mi się, że hamulec jest zaprzeczeniem idei tych rolek - przecież to jest sprzęt, na którym przyjemniej jeździ się tyłem niż przodem (stwierdzam na podstawie kilkudziesięciu godzin testowania), wiec zamontowanie hamulca je zwyczajnie "zepsuje".
Mad Blades

Bauer FX1 (1996-1998)
Bauer FX3 (1999-2008)
Fusion X5 (2009 - ?)
Tak kiedyś wyglądały moje rolki:
Obrazek

Awatar użytkownika
Mad
Posty: 32
Rejestracja: pn września 01, 2008 1:30
Moje rolki: RB Crossfire
Jeżdżę od: 01 wrz 2008
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Mad » ndz czerwca 14, 2009 8:27

Co w tym złego, że ktoś zaczyna od takich rolek? Jeśli dla niektórych będą to pierwsze w życiu rolki to hamulec będzie jak znalazł. Ja nie miałem takiego ułatwienia w Cellach, a gdyby był w zestawie to pewnie też bym go założył :twisted:
Drugi sezon na rolkach, Cell 4 x 80mm -> Crossfire 4x 90mm, kilka plusów i kilka minusów ;p

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8946
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: zico » ndz czerwca 14, 2009 10:44

Casc pisze:Ale po co hamulec do X5?
Tzn. wiem, że dodali go w zestawie, ale byłem przekonany że tylko tak dla żartu.
Wydaje mi się, że hamulec jest zaprzeczeniem idei tych rolek - przecież to jest sprzęt, na którym przyjemniej jeździ się tyłem niż przodem (stwierdzam na podstawie kilkudziesięciu godzin testowania), wiec zamontowanie hamulca je zwyczajnie "zepsuje".
Nie dla żartu, ale to też wyśmienity sprzęt dla osób, które zaczynają swe pierwsze kroki na rolkach!
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ellox
Posty: 5
Rejestracja: pt kwietnia 03, 2009 9:48

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: ellox » pn czerwca 15, 2009 12:04

Ale skoro jest początkujący, to bardziej owocną w efekty w przyszłości będzie nauka hamowania nie używające tego hamulca dodatkowego... A skoro jest początkujący, to po ulicy jeździć nie będzie, a i miejscówki będzie wybierać takie, co dużej ilości osób nie ma, to tej super efektywności hamulca nie potrzebuje...
:D

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8946
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: zico » pn czerwca 15, 2009 12:06

Te rolki mają kilka cech, które są świetne dla nowicjuszy. Jedną z nich jest hamulec.
Przeznaczenie na miasto jest dla osób początkujących cechą drugorzędną ;)
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Agent_L
Szybszy niż Chuck Norris na 4x100mm
Posty: 565
Rejestracja: wt lipca 17, 2007 12:36
Jeżdżę od: 01 sie 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Agent_L » pn czerwca 15, 2009 8:04

Zazwyczaj hamulec jest mocowany w trzech punktach - dwa to dwie strony ostatniego kółka (śruba) oraz haczyk na górze zaczepiający o szynę. Hamulec zakładasz najpierw zaczepiając ten hak a potem obracasz hamulec na nim aż do właściwego położenia.
Tak było we wszystkich rolkach jakie widziałem więc chyba w Fusionach też.
Powerslide Cell 2006 /44 + Salomon Pilot V10 ?2004? /45
Kontakt : 505614321, PMy czytam rzadko : )
rolkowa mapka Warszawy

Awatar użytkownika
erde
Posty: 14
Rejestracja: śr marca 11, 2009 10:30
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: erde » pn czerwca 15, 2009 9:32

Agent_L pisze:Zazwyczaj hamulec jest mocowany w trzech punktach - dwa to dwie strony ostatniego kółka (śruba) oraz haczyk na górze zaczepiający o szynę. Hamulec zakładasz najpierw zaczepiając ten hak a potem obracasz hamulec na nim aż do właściwego położenia.
Tak było we wszystkich rolkach jakie widziałem więc chyba w Fusionach też.
no wlasnie w X5 jest ciutke inaczej - hamulec zaklada sie oczywiscie na szerszej tulejce ostatniego kola, ale trzeci punkt zaczepienia jest pod sruba mocujaca szyne - trzeba ta srube odkrecic, wsunac hamulec i dokrecic szyne wraz z hamulcem dluzsza sruba, ktora znajduje sie w zestawie...

nie mam zalozonego hamulca, wiec nie zrobie zdjec, ale mam jakies stare, ktore moze cos pomoga:)

Obrazek Obrazek

Luqu
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwietnia 19, 2009 11:51

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Luqu » wt czerwca 16, 2009 5:47

Mój hamulec jest inny. Chyba za długi. Trochę to dziwne bo taki dostałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8946
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: zico » wt czerwca 16, 2009 6:14

Ten cycek plastykowy wkładasz pod szynę, nie nad.

Poza tym są dwa rodzaje hamulców - jeden do szyny 243mm, a drugi do szyny 273mm.

U Ciebie wygląda wszystko ok, tylko inaczej go zamontuj.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Agent_L
Szybszy niż Chuck Norris na 4x100mm
Posty: 565
Rejestracja: wt lipca 17, 2007 12:36
Jeżdżę od: 01 sie 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Agent_L » wt czerwca 16, 2009 7:23

erde pisze:no wlasnie w X5 jest ciutke inaczej - hamulec zaklada sie oczywiscie na szerszej tulejce ostatniego kola, ale trzeci punkt zaczepienia jest pod sruba mocujaca szyne - trzeba ta srube odkrecic, wsunac hamulec i dokrecic szyne wraz z hamulcem dluzsza sruba, ktora znajduje sie w zestawie...
Kurde, mam coś z oczami chyba, bo przecież pisałeś na samym początku...
Sorki za zamieszanie.
Powerslide Cell 2006 /44 + Salomon Pilot V10 ?2004? /45
Kontakt : 505614321, PMy czytam rzadko : )
rolkowa mapka Warszawy

Luqu
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwietnia 19, 2009 11:51

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Luqu » wt czerwca 16, 2009 10:34

Próbowałem przykręcić tak jak pisaliście. Nie pasuje.

Obrazek

Awatar użytkownika
erde
Posty: 14
Rejestracja: śr marca 11, 2009 10:30
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: erde » wt czerwca 16, 2009 10:43

a nie dasz rady mocniej wsunąć hamulca do środka szyny? odkręciłeś śrubę mocująca szynę?

btw. ja hamulec odkręciłem po tygodniu jazdy, myślę, że zrobisz podobnie :wink:

Luqu
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwietnia 19, 2009 11:51

Re: Problem z Fusion x5

Post autor: Luqu » śr czerwca 17, 2009 9:47

erde pisze:a nie dasz rady mocniej wsunąć hamulca do środka szyny? odkręciłeś śrubę mocująca szynę?
Tak jest jak jest dociśnięty na maks i przykręcony na długiej śrubie.
erde pisze:btw. ja hamulec odkręciłem po tygodniu jazdy, myślę, że zrobisz podobnie :wink:
Możliwe ale ja jeżdżę po ulicy bo nie mam gdzie, a jak się widzi samochód a hamować nie umie to nie jest ciekawie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Urban skating - sprzęt / Inline urban skating equipment”